عمومی
ارتودنسی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 9:21


ارتودنسی یکی از شاخه ها و تخصص های دندانپزشکی است. دندانپزشکان در این تخصص به درمان ناهماهنگی فک و ناهماهنگی دندان می پردازند که به آن مال اکلوژن نیز گفته می شود.

ارتودنسی علاوه بر بهبود عملکرد دهان و دندان، به بهبود ظاهر صورت نیز کمک می کند و متخصص ارتودنسی بر اساس شرایط و نیاز هر فرد، درمان لازم را انجام می دهد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی چیست؟ در پاسخ به این سوال، ارتودنسی دندان یکی از تخصص های دندانپزشکی است که در آن به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری ها، ناهنجاری ها و ناهنجاری های دندان ها و فک ها می پردازد و با صاف و صاف کردن دندان ها باعث بهبود طرح لبخند، سلامت و سلامت دهان و دندان می شود. زیبایی دندان ها و در نهایت مردم.

دندانپزشکی یکی از قدیمی ترین شاخه های دندانپزشکی است و از سال ها قبل نمونه های زیادی از توانایی افراد در ترمیم دندان ها با استفاده از تکنیک های مختلف وجود دارد.

درمان ارتودنسی شامل چه درمان هایی است؟

متخصصین ارتودنسی از ارتودنسی برای درمان انواع مشکلات بیمار و مراجعه کننده استفاده می کنند. شامل:

فاصله بین دندان ها را از بین ببرید

تراز بالای و نوک دندان ها

رفع مشکل کجی دندان

بهبود توانایی گفتار یا جویدن

بهبود سلامت طولانی مدت لثه و دندان

جلوگیری از ساییدگی یا آسیب بیش از حد و طولانی مدت به دندان ها

درمان مشکلات مربوط به گاز گرفتن یا روی هم افتادن دندان ها

درمان و رفع مشکلات مربوط به ناهماهنگی فک بالا و پایین

روش های درمانی مورد استفاده توسط متخصص می تواند ظاهر دندان ها را بهبود بخشد و سلامت آنها را تضمین کند. متخصص ارتودنسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما از انواع روش ها و ابزارهای ارتودنسی دندان استفاده می کند که در مقالات زیر با آنها آشنا خواهید شد.

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

درمان های ارتودنسی دندان برای تمامی افرادی که دارای نامنظمی و عدم هماهنگی در دندان ها و فک هستند و یا به اصطلاح مال اکلوژن دارند لازم است. انجام می دهند. در مال اکلوژن دندان ها کج هستند و موقعیت نامناسبی پیدا می کنند.

مال اکلوژن یک بیماری نیست و بر سلامت جسمانی تأثیر نمی گذارد. این حالت تغییر در موقعیت طبیعی دندان ها است. با این حال، اگرچه این بیماری به عنوان یک بیماری در نظر گرفته نمی شود، اما می تواند ظاهر صورت و دندان ها را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به احساس شرم، اعتماد به نفس پایین و حتی افسردگی شود یا بر توانایی خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد.

به طور کلی، افرادی که مشکلات زیر را دارند ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند.

دندان های جلو

نامرتب دندان ها و شلوغی

دندان نهفته

من آن را نامتقارن نگه می دارم

دندان های فک بالا که گاز می گیرند یا گاز می گیرند (اوربایت)

ساقه معکوس

اپن بایت

زیر بایت

نیش صلیب

فضاها

انواع ارتودنسی دندان

انواع مختلفی از ارتودنسی ها وجود دارد که دارای بخش های مختلفی هستند، اما برای درک بهتر آنها را در اینجا بر اساس نوع تجهیزات و عملکرد آنها تقسیم بندی می کنیم. به طور کلی ارتودنسی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می شود.

1- ارتودنسی دائمی

در این نوع درمان ارتودنسی از تجهیزات ویژه ای به صورت دائمی برای تراز کردن دندان ها برای مدت طولانی استفاده می شود. در تمام طول درمان، این ابزارها باید در دهان باشند و به هیچ وجه (به جز زیر نظر دندانپزشک) نباید خارج شوند.

این روش معمولا برای افرادی استفاده می شود که شرایط پیچیده دندانی دارند و بیمار باید ماهی یک بار به متخصص مراجعه کند تا پلاک ها بر اساس روند بهبودی تنظیم و فیکس شوند.

انواع قالب گیری تزریقی

دندان های خم شده با بریس (براکت و سیم) که به روش سنتی و مرسوم می باشد انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع عمل و روش به شرح زیر تقسیم بندی می شوند:

بریس های فلزی: این یکی از رایج ترین انواع بریس های ثابت است

ارتودنسی سرامیکی: که در آن از براکت سرامیکی استفاده می شود.

بریس های زبانی یا پشتی: جایی است که سیم ها و بریس ها در پشت دندان ها قرار می گیرند و قابل مشاهده نیستند. اما این روش برای مشکلات ساده کار می کند.

ارتودنسی دیمون: در ارتودنسی دیمون از براکت هایی استفاده می شود که می توانند باز و بسته شوند.

2- ارتودنسی متحرک

در این روش از دستگاه های ارتودنسی استفاده می شود که برای مدت طولانی و تا پایان درمان نیازی به قرار دادن آنها در حفره دهان نیست. این وسایل باید تقریباً 22 ساعت در روز در دهان قرار گیرند.

در این روش از دندان‌های بالا و پایین قالب گرفته می‌شود و در نهایت پلاکی برای دندان‌ها ساخته می‌شود که در مواقعی که احساس ناراحتی می‌کنید می‌توان آن را از دهان خارج کرد. انواع مختلفی از این نوع درمان ارتودنسی وجود دارد:

انواع ارتودنسی متحرک

چهار نوع ابزار در دسته ارتوپدی سیار قرار می گیرند:

بریس های نامرئی: ترازهای شفاف یکی از محبوب ترین انواع بریس های متحرک هستند زیرا تمام پلاک ها بی رنگ هستند.

ارتودنسی متحرک Z Spring: برای جابجایی دندان های عقب رفته استفاده می شود.

برش های هاولی: برای جمع کردن دندان های فک بالا که بیش از حد جلو هستند.

نگهدارنده: نگهدارنده ارتودنسی برای تثبیت موقعیت جدید دندان ها پس از پایان درمان استفاده می شود.

ویژگی های دستگاه های ارتودنسی متحرک

اگرچه آنها به اندازه براکت ها قوی نیستند و ممکن است به اندازه کافی مؤثر نباشند، برخی از انواع پروتزهای متحرک می توانند به آرامی حرکت کنند و یک یا چند دندان را تراز کنند.

معمولاً عوارض جانبی ندارند یا حداقل عوارض جانبی دارند.

توانایی بیرون آوردن آنها از دهان، به خصوص اگر هنگام غذا خوردن احساس درد می کنید

اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، مستعد عفونت لثه هستند.

ابزار ارتودنسی دندان

ارتودنتیست ها اغلب از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. به طور کلی لوازم و دستگاه های ارتودنسی را می توان به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم کرد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

1- لوازم ارتودنسی ثابت ( لوازم ثابت )

این ابزارها ماشین ها و ابزارهای معمولی هستند که در استفاده از مجسمه ها استفاده می شوند. در صورتی که صحت فرآیند و نیاز به بررسی اطلاعات در دستور کار باشد، متخصصان با استفاده از ابزارها مشکل نامرتبی دندان های مشتریان خود را حل می کنند.

ابزار ارتودنسی

نمونه هایی از دستگاه ها و دستگاه های ارتودنسی ثابت عبارتند از:

یک قاشق

این ابزار ثابت شامل موارد زیر است

باند

گیره

سیم

باندها حلقه هایی هستند که معمولاً در اطراف دندان قرار می گیرند و به عنوان لنگر برای بریس ها عمل می کنند. این ابزارها با استفاده از مواد مخصوص به دندان ها متصل می شوند. بر خلاف باندی که به دندان‌های عقبی متصل می‌شود، بریس‌ها معمولاً روی دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند. همچنین سیم ها به صورت قوس از میان براکت ها عبور کرده و به نوارها ثابت یا متصل می شوند. با کشیده شدن سیم، دندان ها فشار را احساس می کنند و به مرور زمان دندان ها به تراز و موقعیت مطلوب مورد نظر متخصص ارتودنسی می رسند.

افرادی که از این دستگاه ها برای بستن دندان های خود استفاده می کنند باید به طور منظم و ماهانه به دندانپزشک مراجعه کنند تا بریس ها را تحت نظر داشته باشند یا سفت کنند.

آتل دندان

مدیر منطقه ثابت

همانطور که می دانید کودکان تا سن خاصی دندان های شیری دارند. هنگامی که دندان شیری می افتد، دندان های مجاور به احتمال زیاد به داخل فضا حرکت می کنند و فضای دندان اصلی را که باید فضا را پر کند کاهش می دهد. متخصص ارتودنسی از یک نگهدارنده فضای ثابت استفاده می کند تا فضا را تا زمانی که دندان اصلی رشد کند و کجی نداشته باشد حفظ کند.

 

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز 


سئو چیست؟
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 8:45


سئو چیست؟ بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را سئو می گویند، در این مقاله در مورد بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت خواهم کرد، در طول این مقاله با بلاگتون همراه باشید.

سئو

نگهداری وب سایت شامل توسعه و ویرایش محتوای خود سایت و HTML و برنامه و ارتباط بین کلمات کلیدی و رفع موانع مربوط به عملکرد موتور جستجو ایندکس و ارتقای سایت برای افزایش است. تعداد مخاطبین یا بازدیدکنندگان پیوندها و دیگران تاکتیک های موتور جستجو

در دهه اخیر با رشد کسب و کارهای اینترنتی و نیاز مردم به این پلتفرم ها، واژه سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در بین صاحبان مشاغل اینترنتی بسیار داغ شده است. سئو چیست و چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟ دانستن و کسب اطلاعات در مورد این موضوع مهم است.

بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی موتور کار می کند)

سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZE است که از معنی آن می توانید متوجه شوید که چه معنایی دارد و قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم، بهتر است یک موضوع مهم مانند این را باز کنید، سئو فرآیندی است که نیاز به زمان دارد و بسته به اینکه نوع اقدامی که برای بهبود دید وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی طبیعی انجام می شود.

بهینه سازی می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را رشد دهید و کسب و کار خود را به نتایج بالای گوگل و موتورهای جستجو برسانید، اما سوال اصلی در اینجا این است که چه کاری باید انجام دهید و چه فرآیندی را دنبال کنید تا به این نتیجه برسید.

پاسخ این سوال در وب سایت و مخاطبان شما نهفته است و هر چه بیشتر به خواسته های مخاطبان و مشتریان خود احترام بگذارید، به این نتیجه نزدیکتر خواهید شد. با کمی فکر و تامل خواهید دید که هست. مهم نیست، طراحی و بهینه سازی وب سایت برای نیازهای مخاطبان شما را تا حد امکان به دیدن آنها نزدیک می کند.

معمولا سایت هایی که بیشترین تکرار را در صفحه نتایج جستجو و بیشترین تکرار را در صفحه نتایج جستجو دارند از طریق موتورهای جستجو بازدیدکننده بیشتری دارند که می تواند دلیل و توضیح خوبی برای بهینه سازی وب سایت شما باشد. خود بازدیدکنندگان و کلیک هایی که روی وب سایت شما انجام می دهند نوعی سئو است. اعتقاد بر این است که این به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می کند.

بهینه سازی داخلی و فنی

سئو می تواند انواع مختلفی از جستجو را شامل شود، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار و جستجوی نقشه. "سئو" یک وب سایت شامل عوامل زیادی است که توسط موتورهای جستجو بررسی و بررسی می شود.

یکی از مهم ترین عوامل و مواردی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که موتورهای جستجو برای مخاطبان خود ارزش زیادی قائل هستند و از منظر بازاریابی اینترنتی «SEO» به نحوه کار موتورهای جستجو و آنچه کاربران جستجو می کنند اشاره دارد. علاوه بر این، کلمات کلیدی را که در موتورهای جستجوی مخاطب تایپ می شود، بررسی می کند.

این برای موتورهای جستجو به قدری مهم است که اگر جزئیات را دنبال نکنید، ممکن است وب سایت شما در نتایج جستجو به مخاطبان دسترسی پیدا نکند یا نتایج کمتر و پایین تری به دست آورد.

در نتیجه، "SEO" در انتزاعی ترین تعریف خود را می توان به عنوان بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو درک کرد.

تاریخچه سئو (بهینه سازی)

اگر بخواهیم در مورد این تاریخ صحبت کنیم، باید به زمانی برگردیم که موتورهای جستجو نیازهای مخاطبان خود را درک می کردند و این پیشرفت را مدیون مخاطبان خود بودند، اما تاریخ دقیق آن مربوط به اواسط دهه 90 بود که موتورهای جستجو تصمیم گرفتند که در رتبه بندی باید در نظر داشت که هر سایت بسته به وضعیت خود در چه رتبه ای قرار می گیرد و هر چه این وضعیت به نیاز کاربران و مخاطبان نزدیکتر باشد، رتبه وب سایت بالاتر و در دسترس تر در صفحات نتایج قرار می گیرد.

حال، معیارهای موتورهای جستجو برای وب سایت ها چیست و برای تعیین این موارد چه مواردی بررسی می شود؟

در ابتدا، تمام کاری که وب‌مسترها انجام می‌دادند این بود که آدرس یک سایت را به موتورهای جستجوی مختلفی که آن سایت را «جستجو» می‌کردند، به سایت‌های دیگر در سایت پیوند می‌دادند و اطلاعات یافت شده در سایت را برمی‌گرداندند. . نمایه شده است.

این فرآیند به این صورت است که عنکبوت صفحه را دانلود کرده و در سرور موتور جستجو ذخیره می کند و برنامه دیگری به نام Indexer اطلاعات مختلفی در مورد صفحه، اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی و موقعیت آنها در موتور جستجو ارائه می دهد. وزن ویژه کلمات خاص و همه پیوندهایی که در یک زمان معین در دستور کار خزیدن قرار می گیرند.

تاریخ تولد الگوریتم ها (قوانین)

در گذشته، استفاده از داده های متا برای نمایه سازی صفحات غیرقابل اعتماد بود زیرا انتخاب کلمات وب سایت در متا تگ می تواند نمایش نادرستی از محتوای واقعی صفحه باشد. اطلاعات نادرست، ناقص و متناقض در متا تگ ها می تواند باعث رتبه بندی صفحه برای جستجوهای نامربوط شود.

سازندگان محتوای وب همچنین می‌توانند ویژگی‌های مختلف منبع HTML صفحه را برای بهبود رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو کنترل کنند.

اکنون، از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو با توانایی آن در تولید نتایج مرتبط‌تر برای هر جستجو تعیین می‌شود، نتایج با کیفیت پایین یا نامربوط می‌تواند باعث از دست دادن کاربران به سایر منابع جستجو شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تر (قوانین) پاسخ دادند. که در آن عوامل متعددی در نظر گرفته شده و مدیریت آنها را برای مدیران وب و کسب و کار دشوار می کند.

برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید تطبیق داده و اطمینان حاصل کنند که صفحات نتیجه که نتایج مرتبط تری دارند، به جای صفحات نتیجه که بی ربط هستند و توسط وب مسترهای بی پروا که از کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند پر می شوند.

رعایت قوانین سئو

سعی کردیم با توضیحاتی که در این مقاله داریم، مکانیسم سئو و بهینه سازی را به شما معرفی کنیم.

با رعایت برخی اصول و رعایت قوانینی که موتورهای جستجو برای سهولت کار مخاطبان خود در نظر گرفته اند، به راحتی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. و افزونه ها و اسکریپت ها می توانند به شما کمک زیادی کنند.

حال این سوال پیش می آید که اگر این اصول رعایت شود چه سطحی از نتایج را خواهیم گرفت؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. هر تغییر و بهینه سازی داخلی نتیجه مثبتی دارد. هرچه بیشتر موقعیت داخلی وب سایت خود را برای مخاطبان بهینه کنید، به قله موفقیت نزدیکتر خواهید شد. شما نتیجه را برای وب سایت و کسب و کار خود بهبود خواهید بخشید

در مقالات دیگر در مورد لینک های داخلی و تاثیر آنها بر رتبه وب سایت صحبت خواهیم کرد. و به جنبه های مختلف آن خواهیم پرداخت.

پیوند خارجی و نتیجه آن

در این مقاله سعی کردیم تمامی جنبه های سئو و بهینه سازی را برای شما توضیح دهیم اما سوال اصلی همچنان باقی است که ساخت لینک خارجی در این نبرد کجاست و چه نقشی دارد؟

البته لینک های خارجی نقش مهمی در دیده شدن وب سایت و جذب بازدیدکننده دارند و این نقش به ارتقای رتبه وب سایت کمک می کند، در این بین نقش لینک های داخلی بسیار مشهود است اما هر متخصص سئو و وب می داند که آنها برای این کار به اعتبار نیاز دارد و به اعتبارات اضافی مانند ساختار داخلی وب سایت نیاز دارد.

دیدگاه اصلی موتورهای جستجو، اشتراک های خارجی هر سایت است. این نکته برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. این تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری این اطلاعات توسط سایت های معتبر برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل بسیار عزیز و مهم است. دلیل آن این است که متخصصان سئو از این نیاز مهم گوگل استفاده می کنند: آنها از همه ابزارها استفاده می کنند تا وب سایت و مشتریان خود را به بالاترین نتایج برسانند و برخی از روش های کلاه خاکستری برای به دست آوردن نتایج خوب از پیوندهای خارجی خود استفاده می کنند.

اکثر صاحبان کسب و کار وب در مورد لینک بیلدینگ دستی نگرانی دارند، و این ترس درست و موجه است، زیرا روش های مختلف لینک بیلدینگ، مهم نیست چقدر مخاطره آمیز، هر چقدر هم که ریسک پایین باشد، باز هم ریسک وجود دارد، اما هر نکته سئو: لینک ها عوامل خارجی اعتبار دامنه و وب سایت شماست، عوامل داخلی بیشتر است، قوی و پویا البته ریسک ساخت لینک های خارجی کمتر خواهد بود اما برای گرفتن نتیجه بهتر پیشنهاد سئوتو به شما بهبود لینک های داخلی است. . ابتدا تبلیغات و لینک بیلدینگ.

 

برداشت شده از: https://blogten.ir/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/