عمومی
خوب، بد و اختلال وسواس فکری عملی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 18:7

 

به عنوان مثال، اگر بیمار درباره امنیت یکی از نزدیکان خود وسواس داشته باشد، ممکن است احساس کند که هر ۱۰ دقیقه یکبار باید به او پیام دهد تا از سلامتش مطمئن شود. به عنوان مثال،ممکن است 20 بار اجاق گاز را چک کنید تا مطمئن شوید که آن را خاموش کرده اید.یا این که آن قدر دست های خود را بشویید بهترین روانشناس تهران که زخم شوند. نوجوانی که درگیر این نوع اختلال است باید یاد بگیرد که چطور می توان این اختلال را کنترل کند. روان درمانی، به ویژه درمان شناختی رفتاری (CBT) یک درمان محبوب برای OCD است. به طور خاص برای OCD، نوعی از CBT به نام پیشگیری از مواجهه و پاسخ (ERP) در کنار درمان شناختی برای درمان CBT به کار میرود. از این اجبارها برای پیشگیری یا کاهش ناراحتی مرتبط با وسواس استفاده میشود. • این رفتارها یا اعمال ذهنی به منظور پیشگیری یا کاهش پریشانی یا جلوگیری از رویداد یا موقعیتهای وحشتناک انجام میشوند. 5- آیا شما خیلی نگران اتفاقات وحشتناک مانند آتش سوزی، سرقت یا جاری شدن سیل در خانه هستید؟

انواع مختلف وسواس وجود دارد که در این قسمت چند نوع از آن را بررسی میکنیم. بیماری وسواس علامتی است از وجود بیماری دیگر، به همین دلیل حتماً باید پزشک و روانپزشک بیمار را معاینه کنند تا آن بیماری که سبب بروز وسواس شده است شناسایی و معالجه شود و متعاقباً درمان وسواس نیز راحت تر صورت خواهد پذیرفت . یا حتی برای مدتی به آن چیز خیره میشوند تا احساس راحتی بیشتری کنند. در اختلال وسواس فکری عملی در DSM-5 عنوان گردیده است که در حدود 30 درصد از افراد دارای این اختلال تا پایان عمر این اختلال را به همراه دارند ولی در اختلال اتیسم تا کنون عنوان می گردد که همه افراد دارای اتیسم علائم را تا پایان عمر به همراه دارند. چنین افرادی احتمالاً در مورد چیزی که آن را بدشانس میدانند نگرانیهای شدیدی داشته دارند و سعی میکنند تا حد امکان از آنها اجتناب نمایند.

اگر وسواس و اجبار شما در زندگیتان تأثیر می گذارد، به مراکز علوم اعصاب و روانشناسی سایبر مراجعه کنید تا با درمان غیر دارویی لورتا آشنا شوید. مرکز مشاوره آنلاین تراپیا، با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص، در این زمینه خدمات فراوانی ارائه میکند. کمک گیری از افراد نزدیک: وجود افرادی که با همدلی به درمان وسواس شما کمک کنند می تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد. مثلا مادری که رفتارهای وسواسی دارد میتواند روی شکل گیری وسواس در فرزند او مؤثر باشد. راهکارهای مناسبی برای کنترل این وضعیت وجود دارد که به مواردی از آنها برای غلبه بر آن پرداختیم. از آنجایی که OCD میتواند ناشی از موقعیتهای بسیار استرس باشد، رابطه نزدیکی بین این بیماری و بیماری PTSD وجود دارد. درمان وسواس فکری عملی شستشو اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این وسواس از نظر شیوع در رتبه اول قرار دارد. در وهلهی اول، باید توجه شود که زمانی که گربه این رفتارها را از خود نشان میدهد به او پاداش داده نشود چون باعث تشدید رفتارها می شود. اگر نتایج تست وسواس فکری نشان بدهد که شما درگیر این افکار هستید میبایست برای درمان آن به دنبال راهکار مناسبی باشید.

روان درمانی وسواس - نوعی درمان است که به شما کمک میکند با ترسها و افکار وسواسی خود روبرو شوید، بدون اینکه بالاجبار با آن ها رو به رو شوید. اگر بستگان درجه اول در کودکی یا نوجوانی به وسواس مبتلا شده باشند، این خطر بیشتر است. مطالعات نشان داده است که افراد دارای اقوام درجه یک مانند والدین، خواهر و برادر یا فرزند که مبتلا به وسواس هستند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. علائم OCD همچنین با ضایعات سکته مغزی، تومورهای مغزی و بیماری پارکینسون مرتبط هستند، اما سایر موارد با وسواس فکری چیست؟ در حالیکه برخی از متولدین این عنصر منطقی، باهوش و خوش برخورد هستند، شماری دیگر ممکن است گیج و سرد باشند. ترس از کثیف بودن و آلودگی و ترس از آسیب رساندن این آلودگی به خود و عزیزان فرد چیزی است که افراد مبتلا به این وسواس را درگیر و آزرده خاطر می کند. به عنوان مثال، فردی این فکر وسواسی را داشت که هر بار که چاقو یا هر شی تیز دیگری را میدید به کسی ضربه بزند، بنابراین دیدن چاقو محرکی بود که وسواس و اجبار را برانگیخت.

• شستشو و تمیزکردن: به عنوان مثال شستن بیش از حد دست و تمیزکردن یک شی. گربههایی با OCD ممکن است ناحیهی خاصی را بیش از حد لیس و یا گاز بزنند تا جایی که آن محدوده دچار ریزش موی مشهود شود. علت دقیق اختلال وسواس فکری - عملی به طور کامل مشخص نیست؛ تحقیقات زیادی لازم است تا بتوان با قطعیت دلیل وسواس فکری را بیان کرد. کافی است همدلانه ( نه با سرزنشگری ) با همفکری خودِ شخصی که درگیر اختلال است یادآور شوید که این رفتارها چه تاثیرات منفی بر روی ارتباطات، درس، شغل و بقیه امور زندگی گذاشته تا نسبت به درستی یا غلط بودن رفتارشان واقع بینانه تر و منطقی تر فکر کنند. محیط زندگی فرد نیز در علائم وسواس میتواند تاثیر گذار باشد. درمان وسواس فکری به علائم تجربه شده و میزان تأثیر آنها بر زندگی و عملکرد کلی فرد بستگی دارد. وسواس فکری به ناراحتی فکری نسبت داده میشود که در آن فرد دچار افکار ، تکانه ها یا تصوراتی عود کننده و داِیم که گاه در طول دوره بیماری،فرد احساس کند مزاحم یا بیجاهستند و اضطراب یا رنج وعذاب شدیدی ایجاد کنند.این افکار، تکانه ها، یا تصورات مزبور ، نگرانیهایی صرفا افراطی به خاطر مشکلات زندگی واقعی نباشند.در این ناراحتی فرد سعی می کند این افکار ، تکانه ها ، یا تصورات را نادیده انگارد یا سرکوب کند یا آنها را با نوعی فکرکردن یا عمل دیگری خنثی کند.

یا افرادی هستند که بی نظمی و شلوغی آنها را آزردهخاطر و بسیار مضطرب میکند.این افراد زمان زیادی را برای نظم دادن به محیط اطراف خود صرف میکنند، تا جایی که از دیگر فعالیتهای روزمره خود باز میمانند. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید. بیمار با قرار گرفتن در موقعیتی ترسناک و بدون اینکه هیچ اتفاق بدی برای او بیفتد (علت اصلی وسواس فرد) میآموزد که افکار ترسناک او فقط خیال هستند و جایی در واقعیت ندارد. به این صورت که خاک، نمایندهی حالت جامد، آب نمادی از حالت مایع و هوا یادآور حالت گازی است که این سه در کنار هم «ماده» را تشکیل میدهند. وسواس فکری عملی یا (OCD) نوعی اختلال مزمن و طولانی مدت است که باعث ایجاد افکار، تصاویر یا تمایلات ناخواسته و مزاحم میشود که فرد را آزردهخاطر و پریشان میکند. به عنوان مثال در صورت درمان و حذف شدن علائم در جوانی در بعضی از افراد ممکن است در سنین کهنسالی این علائم دوباره ظاهر شوند.

برخی از علائم OCD با علائم سایر بیماریها همپوشانی دارند. معمولاً سایر بیماریهای همراه با OCD شامل اختلالات اضطرابی (مانند اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی) و اختلالات خلقی (مانند اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی) هستند. اختلال وسواس بیشتر در افرادی مشاهده میشود که به سایر بیماریهای روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی و اختلال هراس مبتلا هستند. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتلا به OCD از بیماریهای دیگری نیز رنج میبرند (مانند اختلالات اضطرابی و خلقی) ممکن است دارویی که سروتونین را هدف قرار میدهد، به جای OCD، بیماریهای دیگر را بهبود ببخشد. به نظر میرسد وسواس فکری شدید به خوبی به داروییهایی پاسخ میدهد که بر انتقالدهنده عصبی سروتونین (به ویژه مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین؛ SSRI ها) تأثیر میگذارد. وسواس دیگری که مدت هاست به عنوان بخشی از وسواس فکری عملی شناخته میشود، ناتوانی در دور انداختن اشیا بی فایده یا کهنه است که معمولا به عنوان احتکار نامیده می شود. نتایج نشان داد که فلوگزتین در اغلب بیماران، موثرتر از کلومیپرامین و ترانیل سیپرومین است. و باید گفت تا زمانی که به انجام این آیین مندی ها ادامه می دهید به طور موقت اضطراب شما کم می شود.

و اینکه سعی کنید تنها نباشید و هر وقت افکار به ذهن تون خطور کرد بدونید از شما نیست ، تا آرامش پیدا کنید . تشخیص اینکه کسی هم مبتلا به وسواس فکری-عملی و هم اوتیسم باشد،غیر معمول نیست. وسواسهای فکری میتواند در افرادی که مبتلا به OCD نیستند هم اتفاق بیفتد. این اجبارها میتوانند رفتارهای تکراری یا اعمال ذهنی خاصی باشند که افراد احساس میکنند در پاسخ به یک وسواس مجبور به انجام آن هستند. OCD یک بیماری واگیردار نیست، اما بچهها میتوانند با مشاهده والدین خود آن را یاد بگیرند. به عنوان مثال، قبل از خروج از اتاق 7 بار کلید چراغ را روشن و خاموش کنند. سپس به آنها دستور داده میشود که از انجام اجبارهای مربوطه اجتناب کنند. در ادامه پرسش به این پاسخ که وسواس فکری چیست به اجبارها میپردازیم. تحقیقات در مورد این موضوع ادامه دارد و ممکن است به بهبود تشخیص و درمان این اختلال کمک کند.

به همين دليل بهتر است بیشتر اوقات درمان شناختي رفتاري به همراه دارودرماني مورد استفاده قرار گيرد.براي برخي از بيماران،تركيب دارو درماني و روان درماني بهترين نتيجه راه به همراه دارد. برخی از افراد ممکن است وسواس بیش از حد در مورد توهین تصادفی به کسی و انجام اعمال تکانشی مانند فحش، گفتن چیزی ممنوعه یا دزدی داشته باشند. نشخوار فکری در واقع رشتهای از تفکر طولانی در مورد یک سوال یا موضوعی است که غیر مفید است. وجود کمی رفتار وسواسی و اجباری ممکن است چیز بدی نباشد. در نظر می گیرند و اگر این اشیاء با نظم خاص مورد نظر آنها نباشد افکار آنها به هم می ریزد و توانایی تمرکز روی کارهایشان ندارند و تا وقتی که دوباره همه چیز به صورت مرتب سر جای خود قرار بگیرد. برخی از موارد گزارش کردهاند که شروع حاد OCD در طی یک روز تا چند ماه پس از آسیب تروماتیک مغزی مشاهده شده است. بله، من احساس تمایل به تمیز کردن دارم و باید ادامه دهم تا زمانی که همه چیز “درست” شود. • فردی که سعی در نادیده گرفتن یا سرکوب کردن این افکار، انگیزهها و تصاویر دارد یا با برخی از افکار یا اعمال (مثلاً یک اجبار خاص) آنها را خنثی میکند.

استرس و اضطراب فرد به راحتی قابل مشاهده بوده و روانشناس می تواند با مشاوره های سودمند فرد را برای درمان آماده کند. شاید نمی خواهید با این حقییقت مواجه شوید اما واقعا قادر به متوقف ساختن این ها نیستید.متاسفانه این افکار وسواسی عموما مزاحم و حواس پرت کن هستند. نشخوار ذهنی اصطلاحی است که اغلب برای توصیف همه افکار مزاحم وسواسی استفاده میشود. این افکار معمولاً مزاحم هستند و فرد به شدت مضطرب میشود. در ایجاد این مقیاس، شدت محتوای افکار وسواسی و چهارچوب نمرهدهی با توجه به میزان اجتناب فرد مورد توجه قرار گرفت. به نظر میرسد OCD در خانوادهها نیز دیده میشود، بنابراین کسانی که والدینی با این بیماری دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به OCD هستند. این معیار بیان میکند که بیمار باید وسواس، اجبار یا هر دو را داشته باشد. اما انجام این کار به هیچ عنوان باعث رهایی از اضطراب و نگرانی نمی شود، بلکه پریشانی فرد را تشدید می کند.


اموزش نصب پرینترهای canon
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:43

نحوه نصب درایور چاپگر کانن

از بین برندهای موجود در بازار می توان پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را از پرکاربردترین و تمام شده ترین پرینترها دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت این محصولات در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است اگر شما نیز از این چاپگر استفاده می کنید یا اخیراً چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب درایور چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و راه اندازی چاپگرها در طول زمان آسان تر شده است. با این حال استفاده از این دستگاه ها در سیستم عامل های مختلف همچنان می تواند چالشی برای کاربران این محصولات باشد. در مقاله زیر دستورالعمل نصب درایورهای چاپگر Canon در ویندوز 7 و 10 با و بدون سی دی ارائه شده است.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 با سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این قسمت مراحل نصب چاپگر کانن با استفاده از سی دی و افزودن آن به پرینترهای سیستم را توضیح داده ایم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید آن را شناسایی کرده و درایورهای چاپگر را به صورت خودکار اجرا کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار ضربه بزنید تا فرآیند نصب شروع شود. عملیات نصب شروع شده و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب خواهند شد.

اگر Autorun کار نمی کند، برای افزودن چاپگر Canon خود به دستگاه های موجود در رایانه و نصب درایورهای آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در سمت چپ و بالای پنجره باز شده بر روی “Add a printer” کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به شبکه متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی‌سیم یا بلوتوث به رایانه متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی‌سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کرده ایم.

افزودن یک چاپگر محلی 4- در این مرحله با پنجره "انتخاب پورت چاپگر" روبرو خواهید شد. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه شما امکان می دهد اطلاعات را با چاپگر مبادله کند. در این صفحه تنظیمات را به صورت پیش فرض رها کنید و روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره «نصب درایور چاپگر» را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از سیستم عامل ها دارای درایورهای مختلفی هستند. با این حال، اگر نمی توانید چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و درایور داخلی موجود کار نمی کند، باید به دو گزینه تغییر دهید: "Windows Update" و "Have Disk". اگر سی دی مناسب چاپگر خود دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و آدرس درایور نصب شده را وارد کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید درایور را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- بدون هیچ تغییری و به صورت پیش فرض به پنجره بعدی می رویم. کادر "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره ای به نام Printer Sharing از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

علامت زدن "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" به این معنی است که شما قصد اشتراک گذاری دستگاه خود را ندارید. اما جدای از آن، زمانی که گزینه «به اشتراک گذاری این چاپگر به طوری که افراد دیگر در شبکه شما بتوانند آن را پیدا و استفاده کنند» فعال باشد، کادرهای فرعی مانند «نام اشتراک گذاری» فعال خواهند شد. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، باید نامی برای آن بیاندیشید. البته می توانید از نام پیشنهادی دستگاه نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران آنلاین نمایش داده خواهد شد.

در نهایت بر روی دکمه "Next" کلیک کنید.

اشتراک پرینتر در ویندوز 7

8- در مرحله آخر موفقیت نصب شما اعلام خواهد شد. می توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی "Print Test Page" تست کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" مشاهده کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

درایور چاپگر کانن با سی دی در ویندوز 10 نصب شده است

طبق همان مراحلی که برای نصب چاپگر در ویندوز 7 استفاده کردیم، در مورد ویندوز 10 نیز کار می کنیم. یک سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایور به طور خودکار نصب شود. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Setup را انتخاب کرده و وارد Devices شوید.

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنرها» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر در ویندوز 10 اضافه کنید

3- در صورت یافتن چاپگر مورد نظر، گزینه «افزودن دستگاه» را فشار دهید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

4- در صورت یافت نشدن دستگاه جمله «چاپگر مورد نظر در لیست نیست» ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ ناشر لیست نشده است

5- صفحه "جستجوی چاپگرها بر اساس گزینه های دیگر" را مشاهده خواهید کرد.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های قدیمی است که برای یافتن آن به پشتیبانی سازندگان نیاز دارید.

گزینه دیگر جستجوی چاپگر با نام است.

در گزینه سوم برای افزودن چاپگر به IP آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر خود را از طریق "Wireless" و "Bluetooth" اضافه کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

پرینترها را در ویندوز 10 پیدا کنید

برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید. بقیه مراحل مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در «دستگاه‌ها» مراحل مشابهی را دنبال کنید.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به هر دلیلی CD راه اندازی چاپگر Canon را در دسترس ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی درایور چاپگر مورد نیاز را مطابق با سیستم عامل رایانه خود از وب سایت پشتیبانی کانن دانلود کنید.

 

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل خود، به «درایورها و دانلودها» بروید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل های ویندوز 7 و 10 را با توجه به رایانه خود انتخاب و بارگذاری کنید.

3- روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا باز شود و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "wizard" درایور چاپگر را روی کامپیوتر شما نصب می کند. بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

یک چاپگر Canon را برای نصب انتخاب کنید

5- اکنون دو گزینه “Select Device” و “Select Driver” ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر خود را انتخاب می کنید.

Driver Canon Printer را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm setting" را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تنظیمات نصب درایور چاپگر Canon را تأیید کنید

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایورها آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر خود را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9- در نهایت تنظیمات صحیح چاپگر را با چاپ یک صفحه تست و خروج از برنامه بررسی کنید.

اخرین حرف

امیدواریم این مقاله آموزش نصب درایور چاپگر Canon برای ویندوز 7 و 10 به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را روی سیستم خود نصب کنید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت چاپگر کانن مطلع شوید، لطفا با کلیک بر روی لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب با کیفیت ترین و کاربردی ترین چاپگر موجود در بازار می توانید از تخصص همکاران ما استفاده کنید.

 

مطالعه از منبع: دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز 10


راهنمای ساده PLC
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 4:1


PLC یا کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی به بخش مهمی از صنعت مدرن تبدیل شده اند. آنها نقش مهمی در خودکارسازی فرآیندها و افزایش کارایی دارند. در این مقاله شما را با دنیای PLC آشنا می کنم و توضیح می دهم که چیست، چگونه کار می کند و فواید آن. همچنین کاربردهای مختلف PLC ها را در صنایع مختلف و انواع PLC ها مانند PLC Siemens، Sigma PLC و Alibaba PLC بررسی خواهیم کرد.

PLC چیست؟

PLC یا کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی، یک سیستم کنترل تخصصی مبتنی بر کامپیوتر است که برای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی طراحی شده است. این یک دستگاه قوی و قابل اعتماد است که می تواند در محیط های سخت صنعتی مقاومت کند. PLC ها به طور گسترده در تولید، کارخانه های شیمیایی، نیروگاه ها و سایر صنایعی که کنترل فرآیند مهم است استفاده می شود.

یک PLC در هسته خود دارای سه بخش اصلی است:

واحد پردازش مرکزی (CPU) مغز PLC است که کنترل منطقی را مدیریت می کند.

ماژول های ورودی/خروجی (I/O) ماژول های PLC I/O را به دستگاه های واقعی مانند سنسورها و محرک ها متصل می کنند.

رابط برنامه نویسی رابط برنامه نویسی به مهندسان اجازه می دهد تا منطق کنترل را ایجاد و اصلاح کنند.

PLC ها چگونه کار می کنند؟

PLC بر اساس اصل اسکن کار می کند. منطق کنترل برنامه ریزی شده در PLC در یک حلقه پیوسته به نام چرخه اسکن اجرا می شود. چرخه اسکن شامل سه مرحله اصلی است: اسکن ورودی، اجرای برنامه و به روز رسانی خروجی.

در طول اسکن ورودی، PLC وضعیت دستگاه های ورودی متصل مانند سوئیچ ها و سنسورها را می خواند. سپس داده های ورودی توسط کنترل کننده منطقی برنامه ریزی شده در PLC پردازش می شود. منطق کنترل شامل یک سری دستورالعمل است که رفتار سیستم را تعریف می کند. این دستورالعمل ها می توانند از عملیات ساده مانند راه اندازی و توقف موتور گرفته تا محاسبات و تصمیم گیری های پیچیده را شامل شوند. هیوندای یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات PLC است.

هنگامی که اجرای برنامه کامل شد، PLC دستگاه های خروجی مانند موتورها و شیرها را بر اساس خروجی منطق کنترل به روز می کند. این به روز رسانی خروجی یک چرخه اسکن را کامل می کند. چرخه اسکن به طور مداوم تکرار می شود و اطمینان حاصل می شود که منطق کنترل در زمان واقعی اجرا می شود و سیستم همانطور که در نظر گرفته شده است عمل می کند.

مزایای استفاده از PLC ها

PLC ها مزایای زیادی نسبت به سیستم های کنترل مبتنی بر رله سنتی دارند.

یکی از مزیت های اصلی انعطاف پذیری است. منطق کنترل برنامه ریزی شده در PLC را می توان به راحتی تغییر داد یا بدون نیاز به سیم کشی مجدد یا جایگزینی سخت افزار گسترش داد.

یکی دیگر از مزایای PLC قابلیت اطمینان است. PLC ها برای مقاومت در برابر محیط های صنعتی سخت مانند تغییرات دما، نویز الکتریکی و لرزش ساخته شده اند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که 24/7 قابل اعتماد عمل کنند و از کنترل مداوم و قابل اعتماد فرآیند اطمینان حاصل کنند.

PLC ها همچنین قابلیت های تشخیصی و عیب یابی پیشرفته ای را ارائه می دهند. آنها اطلاعات دقیق و بی‌درنگ درباره وضعیت سیستم ارائه می‌دهند و به تکنسین‌ها اجازه می‌دهند تا هر گونه مشکل را به سرعت شناسایی و برطرف کنند. این باعث کاهش زمان خرابی و بهبود راندمان تعمیر و نگهداری می شود.

کاربردهای PLC در صنایع مختلف

PLC ها در بسیاری از صنایع استفاده می شوند و به افزایش کارایی، ایمنی و بهره وری کمک می کنند. بیایید نگاهی به برخی از صنایع کلیدی بیندازیم که در آن PLC ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

PLC در حال تولید

در صنعت تولید، PLC ها برای اتوماسیون خطوط مونتاژ، کنترل ربات ها، کنترل فرآیندهای تولید و مدیریت موجودی استفاده می شوند. PLC ها تولیدکنندگان را قادر می سازند تا به سرعت تولید بالاتر، کاهش خطا و ساده سازی عملیات دست یابند.

PLC در یک کارخانه شیمیایی

PLC ها نقش حیاتی در کارخانه های شیمیایی دارند، جایی که کنترل دقیق واکنش ها و فرآیندهای شیمیایی ضروری است. آنها برای نظارت و کنترل دما، فشار، جریان و سایر پارامترهای حیاتی استفاده می شوند. PLC ها عملکرد دقیق و ایمن را تضمین می کنند، از حوادث جلوگیری می کنند و راندمان تولید را بهینه می کنند.

PLC در نیروگاه ها

نیروگاه ها برای کنترل و نظارت بر سیستم های تولید و توزیع برق به شدت به PLC ها متکی هستند. PLC ها برای کنترل سرعت توربین، نظارت بر ولتاژ و فرکانس، مدیریت کاهش بار و اجرای اقدامات حفاظتی استفاده می شوند. آنها داده های بلادرنگ را ارائه می دهند و با ارائه یک منبع تغذیه پایدار و قابل اعتماد، کنترل کارآمد سیستم های قدرت را امکان پذیر می کنند.

انواع PLC

تولید کنندگان مختلف PLC تولید می کنند که هر کدام دارای خطوط تولید خاص خود هستند. بیایید به دو برند معروف PLC نگاه کنیم: زیمنس و سیگما و abb.

قیمت سهام زیمنس PLC

زیمنس یک تولید کننده پیشرو PLC است که به دلیل قابلیت اطمینان و ویژگی های پیشرفته اش شناخته شده است. PLC های شما در صنایع مختلفی از خودرو گرفته تا فرآوری مواد غذایی استفاده می شوند. زیمنس طیف گسترده ای از مدل های PLC را برای رفع نیازهای برنامه های مختلف ارائه می دهد. PLC های آنها به دلیل مقیاس پذیری خود شناخته می شوند که امکان گسترش و ادغام آسان با سایر سیستم ها را فراهم می کند.

PLC سیگما

سیگما یکی دیگر از تولیدکنندگان پیشرو PLC است که متخصص در راه حل های فشرده و مقرون به صرفه است. PLC های آنها اغلب در برنامه های کوچک تا متوسط ​​استفاده می شود که در آن محدودیت فضا و بودجه مشکل ساز است. PLC های سیگما تعادلی بین عملکرد و مقرون به صرفه بودن ارائه می دهند و آنها را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از صنایع تبدیل می کند.

رشد PLC علی بابا

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی مقیاس‌پذیر و بادوام ABB بادوام و مقرون به صرفه هستند و برای ارائه انعطاف‌پذیری و عملکرد بالا برای برنامه‌های کاربردی کوچک، متوسط ​​و پیشرفته طراحی شده‌اند.

نقطه قوت طراحی آنها این است که می توانند به طور موثر در بسیاری از صنایع و کاربردها از جمله مکانیکی، هیدرولیک، تجهیزات ساختمانی، انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت تاسیسات، مراکز داده و آب مستقر شوند.

ایسی

PLC ها اتوماسیون صنعتی را متحول کرده اند و راه حل های کنترلی کارآمد و قابل اعتمادی را ارائه می دهند. آنها به سنگ بنای صنعت مدرن تبدیل شده اند و بهره وری را افزایش می دهند، ایمنی را بهبود می بخشند و هزینه ها را کاهش می دهند. با ادامه پیشرفت فناوری، PLC ها به تکامل خود ادامه می دهند و به صنعت اجازه می دهند کارآمدتر و رقابتی تر شوند.

بنابراین، دفعه بعد که یک فرآیند تولید منظم را مشاهده کردید، به یاد داشته باشید که یک برق PLC در پشت آن وجود دارد و به آرامی تلاش می‌کند تا به طور موثر کار کند.

مراجعه به سایت: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1382064-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C


آهنگ جدید احمد سلو به نام «نت سل»
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 10:47

متن آهنگ احمد سلو نت سل

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم بغلم بغلم کن عشــــــــقم???? عشقم

رو در و دیوار ????شــــــــهر???? مینــــــویسم

عاشقم???? عاشقم???? عاشـــــــقم من

رو تو غیرتیم با ????یه???? شــــــــــهر من

طرفم طرفم ????طرفـــــــــم من

تو شلوغـــــــــیا ????بی هوا از پشت

بغلم بغلم بغلم ????کن عشقم عشقم

اومــَــدی از دِل شَـــــــب ????مــــــــثل یه مرهَم???? شُدی باور کــــــــردم

این مُــــــعجــــزه بود من???? به تو و عـــــــــشق تو عادت ????کـــــــــردم

عشقم???? امشـــــــــــب دلم تَنگه آخ ????دلم تنگه

اومدی از دل ????شــــــب مثلِ یه مرهــــــــــم شدی باور کردم

این معجزه بود من به تو و عشــــــق???? تو عادت کردم

عشقم اِمشب دلم تنـــــــــگه آخ???? دلم تنگه

 

گُل???? مَریــــــــــم گُل •من سر بـــــــــــذار تو رو• شونه ی من

گُــــــــل مَـــــــــریـــــــــــم •گُل من شــــــــــدی ????ماه تو خونه• ی من

گُل مریم گُــــــــــل •مـــــــــن دارو ندار این •دل دیوونــــــــــه• ی مــــــــن

همیشــــــــه• بّخَند

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم ????بغلم بغلم کن عشــــــــقم???? عشقم

خدا نگیره???? این عشـــــــقِ???? قَـــــــشنگو از من

https://musicdel.ir/single-tracks/208507/