عمومی
دوره پاکسازی پوست تهران فاطمه حبشی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 8:42

همه چیز در مورد مراقبت از پوست

همه چیز درباره پاکسازی پوست

پاکسازی صورت امروزه به یکی از روش های عملی تقویت و جوانسازی پوست تبدیل شده است. با این روش افراد می توانند پوستی شاداب و سالم داشته باشند. زندگی در شهرهای بزرگ و آلودگی هوا می تواند یکی از دلایل نیاز به پاکسازی پوست باشد. برای بسیاری از افراد، به خصوص خانم ها، مقوله زیبایی با دیدن چهره خود در آینه در اولویت است. اگر از پوست خود راضی نیستید، این مشکل برای شما احساسات منفی ایجاد می کند و باعث افت سطح اعتماد به نفس شما می شود. اگر احساس می کنید که پوست صورت شما دارای نقاط سیاه بسیار ریز در نقاط مختلف است. این زمانی است که پوست صورت شما نیاز به پاکسازی دارد. برای دانستن بیشتر تا انتهای مقاله پاکسازی پوست صورت با ما همراه باشید.

روش های مختلف تمیز کردن پوست صورت

پاکسازی پوست صورت تقریباً یک فرآیند بسیار ساده است که شامل چندین مرحله است و این مراحل عبارتند از:

عطرها

لکه های سیاه را از بین ببرید

بسته به نوع پوست خود از ماسک های مختلفی استفاده کنید

از مواد لایه بردار استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده ها و مرطوب کننده های پوست

یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست لایه برداری است، این روش را می توان زیر نظر متخصص پوست در منزل و یا در کلینیک زیبایی انجام داد.

حدس بزن! اگر جوش های سرسیاه زیادی روی صورت خود دارید و نوع پوست خاصی دارید، در کلینیک زیبایی لایه برداری انجام دهید.

البته افراد زیادی هستند که پوست معمولی دارند و نیاز به لایه برداری و پاکسازی دارند. شما می توانید این کار را در خانه با استفاده از مواد طبیعی یا محصولات موجود در اکثر داروخانه ها انجام دهید. هنگامی که افراد برای تمیز کردن پوست خود به سالن زیبایی مراجعه می کنند، متخصص این کار را با ابزارهای مختلفی مانند میکروسوزن انجام می دهد. علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل مختلف دیگری نیز در پاکسازی پوست صورت نقش دارند.

این شامل:

صورتت را بشوی

قبل از خواب صورت خود را بشویید

صورت خود را با آب سرد بشویید

استفاده از محصولات پاک کننده آرایشی

شستشوی صورت: برای پاکسازی پوست صورت از محصولات آرایشی و بهداشتی و سایر آلودگی های محیطی، لازم است چندین بار در طول روز پوست صورت با آب شسته شود. معمولا دو یا سه بار در روز کافی است و سپس باید از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید تا آلودگی های سطح پوست پاک شود. پس از آن، اولویت استفاده از کرم مرطوب یا مرطوب روی سطح پوست است.

قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید: یکی از عوامل مهم و مهم در حفظ سلامت صورت، شستن آن قبل از خواب است. به دلیل طبیعت در طول روز سطح پوست صورت پوشیده از روغن ها یا روغن هایی است که در اثر تعریق پوست تولید می شوند. در نتیجه شستن صورت قبل از خواب برای از بین بردن این آلودگی ها ضروری است.

شستن صورت با آب سرد: بسیاری از افراد عادت دارند صورت خود را با آب گرم بشویند، این ممکن است به دلیل عدم آگاهی یا برخی مشکلات مانند سینوزیت باشد. اما شستن صورت با آب داغ برای پوست مضر است و چربی های مفید را از سطح پوست پاک می کند. بنابراین از شستن صورت خود با حمام داغ خودداری کنید

از پاک‌کننده‌های آرایش استفاده کنید: سعی کنید هنگام خواب تمام آرایش را از روی پوست خود پاک کنید. از آنجایی که بسیاری از برندهای لوازم آرایشی ضد آب هستند و آب به داخل پوست نفوذ نمی کند، لوازم آرایشی پاک کننده یکی از نیازهای مهم برای پاکسازی پوست صورت خواهد بود. توجه داشته باشید که در بازار لوازم آرایشی، پاک کننده های آرایشی با برندهای مختلف برای انواع پوست تولید می شود. برای هر فردی مهم است که نوع پوست خود را بشناسد و یک پاک کننده آرایشی برای پوست خود بخرد. اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید از پاک کننده های ملایم استفاده کنید یا اگر پوست چرب دارید، پاک کننده هایی بخرید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند. توصیه ما این است که اگر پوست خشکی دارید، بهتر است کرم های پاک کننده ای بخرید که به مرطوب شدن پوست شما کمک می کند.

بهترین زمان برای تمیز کردن پوست صورت

اگر قصد تمیز کردن صورت خود را در منزل دارید، بهتر است در ساعاتی که از خانه بیرون نمی روید شروع کنید. به عنوان مثال تمیز کردن پوست در آخر شب بسیار راحت است، زیرا پس از این فرآیند در خانه آرامش خواهید داشت و پوست شما در معرض آلودگی های محیطی قرار نمی گیرد. پس از پاکسازی، از مرطوب کننده و مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. از آنجایی که لایه های پوست پس از پاکسازی تمایل به جذب مواد مفید دارند، با استفاده از تقویت کننده های پوست و ماسک های مختلف، پوست خود را شاداب و سالم کنید.

در مورد پاکسازی پوست صورت در کلینیک های زیبایی، پزشک مخصوص کرم هایی با خاصیت مرطوب کنندگی خاص برای پوست شما تولید می کند. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در خصوص پاکسازی پوست صورت می توانید با مجموعه کلینیک مایا ما تماس بگیرید و از مشاوره متخصصان مجرب استفاده کنید.

درمان این مجموعه به شما کمک می کند تا با کمک پزشکان حرفه ای در محیطی زیبا و صمیمی با قیمتی مناسب، پوست خود را تا حد امکان حفظ و زیبا کنید.

ادامه پست: دوره پاکسازی پوست تهران دکتر فاطمه حبشی

 


خوب، بد و اختلال وسواس فکری عملی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 18:7

 

به عنوان مثال، اگر بیمار درباره امنیت یکی از نزدیکان خود وسواس داشته باشد، ممکن است احساس کند که هر ۱۰ دقیقه یکبار باید به او پیام دهد تا از سلامتش مطمئن شود. به عنوان مثال،ممکن است 20 بار اجاق گاز را چک کنید تا مطمئن شوید که آن را خاموش کرده اید.یا این که آن قدر دست های خود را بشویید بهترین روانشناس تهران که زخم شوند. نوجوانی که درگیر این نوع اختلال است باید یاد بگیرد که چطور می توان این اختلال را کنترل کند. روان درمانی، به ویژه درمان شناختی رفتاری (CBT) یک درمان محبوب برای OCD است. به طور خاص برای OCD، نوعی از CBT به نام پیشگیری از مواجهه و پاسخ (ERP) در کنار درمان شناختی برای درمان CBT به کار میرود. از این اجبارها برای پیشگیری یا کاهش ناراحتی مرتبط با وسواس استفاده میشود. • این رفتارها یا اعمال ذهنی به منظور پیشگیری یا کاهش پریشانی یا جلوگیری از رویداد یا موقعیتهای وحشتناک انجام میشوند. 5- آیا شما خیلی نگران اتفاقات وحشتناک مانند آتش سوزی، سرقت یا جاری شدن سیل در خانه هستید؟

انواع مختلف وسواس وجود دارد که در این قسمت چند نوع از آن را بررسی میکنیم. بیماری وسواس علامتی است از وجود بیماری دیگر، به همین دلیل حتماً باید پزشک و روانپزشک بیمار را معاینه کنند تا آن بیماری که سبب بروز وسواس شده است شناسایی و معالجه شود و متعاقباً درمان وسواس نیز راحت تر صورت خواهد پذیرفت . یا حتی برای مدتی به آن چیز خیره میشوند تا احساس راحتی بیشتری کنند. در اختلال وسواس فکری عملی در DSM-5 عنوان گردیده است که در حدود 30 درصد از افراد دارای این اختلال تا پایان عمر این اختلال را به همراه دارند ولی در اختلال اتیسم تا کنون عنوان می گردد که همه افراد دارای اتیسم علائم را تا پایان عمر به همراه دارند. چنین افرادی احتمالاً در مورد چیزی که آن را بدشانس میدانند نگرانیهای شدیدی داشته دارند و سعی میکنند تا حد امکان از آنها اجتناب نمایند.

اگر وسواس و اجبار شما در زندگیتان تأثیر می گذارد، به مراکز علوم اعصاب و روانشناسی سایبر مراجعه کنید تا با درمان غیر دارویی لورتا آشنا شوید. مرکز مشاوره آنلاین تراپیا، با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص، در این زمینه خدمات فراوانی ارائه میکند. کمک گیری از افراد نزدیک: وجود افرادی که با همدلی به درمان وسواس شما کمک کنند می تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد. مثلا مادری که رفتارهای وسواسی دارد میتواند روی شکل گیری وسواس در فرزند او مؤثر باشد. راهکارهای مناسبی برای کنترل این وضعیت وجود دارد که به مواردی از آنها برای غلبه بر آن پرداختیم. از آنجایی که OCD میتواند ناشی از موقعیتهای بسیار استرس باشد، رابطه نزدیکی بین این بیماری و بیماری PTSD وجود دارد. درمان وسواس فکری عملی شستشو اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این وسواس از نظر شیوع در رتبه اول قرار دارد. در وهلهی اول، باید توجه شود که زمانی که گربه این رفتارها را از خود نشان میدهد به او پاداش داده نشود چون باعث تشدید رفتارها می شود. اگر نتایج تست وسواس فکری نشان بدهد که شما درگیر این افکار هستید میبایست برای درمان آن به دنبال راهکار مناسبی باشید.

روان درمانی وسواس - نوعی درمان است که به شما کمک میکند با ترسها و افکار وسواسی خود روبرو شوید، بدون اینکه بالاجبار با آن ها رو به رو شوید. اگر بستگان درجه اول در کودکی یا نوجوانی به وسواس مبتلا شده باشند، این خطر بیشتر است. مطالعات نشان داده است که افراد دارای اقوام درجه یک مانند والدین، خواهر و برادر یا فرزند که مبتلا به وسواس هستند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. علائم OCD همچنین با ضایعات سکته مغزی، تومورهای مغزی و بیماری پارکینسون مرتبط هستند، اما سایر موارد با وسواس فکری چیست؟ در حالیکه برخی از متولدین این عنصر منطقی، باهوش و خوش برخورد هستند، شماری دیگر ممکن است گیج و سرد باشند. ترس از کثیف بودن و آلودگی و ترس از آسیب رساندن این آلودگی به خود و عزیزان فرد چیزی است که افراد مبتلا به این وسواس را درگیر و آزرده خاطر می کند. به عنوان مثال، فردی این فکر وسواسی را داشت که هر بار که چاقو یا هر شی تیز دیگری را میدید به کسی ضربه بزند، بنابراین دیدن چاقو محرکی بود که وسواس و اجبار را برانگیخت.

• شستشو و تمیزکردن: به عنوان مثال شستن بیش از حد دست و تمیزکردن یک شی. گربههایی با OCD ممکن است ناحیهی خاصی را بیش از حد لیس و یا گاز بزنند تا جایی که آن محدوده دچار ریزش موی مشهود شود. علت دقیق اختلال وسواس فکری - عملی به طور کامل مشخص نیست؛ تحقیقات زیادی لازم است تا بتوان با قطعیت دلیل وسواس فکری را بیان کرد. کافی است همدلانه ( نه با سرزنشگری ) با همفکری خودِ شخصی که درگیر اختلال است یادآور شوید که این رفتارها چه تاثیرات منفی بر روی ارتباطات، درس، شغل و بقیه امور زندگی گذاشته تا نسبت به درستی یا غلط بودن رفتارشان واقع بینانه تر و منطقی تر فکر کنند. محیط زندگی فرد نیز در علائم وسواس میتواند تاثیر گذار باشد. درمان وسواس فکری به علائم تجربه شده و میزان تأثیر آنها بر زندگی و عملکرد کلی فرد بستگی دارد. وسواس فکری به ناراحتی فکری نسبت داده میشود که در آن فرد دچار افکار ، تکانه ها یا تصوراتی عود کننده و داِیم که گاه در طول دوره بیماری،فرد احساس کند مزاحم یا بیجاهستند و اضطراب یا رنج وعذاب شدیدی ایجاد کنند.این افکار، تکانه ها، یا تصورات مزبور ، نگرانیهایی صرفا افراطی به خاطر مشکلات زندگی واقعی نباشند.در این ناراحتی فرد سعی می کند این افکار ، تکانه ها ، یا تصورات را نادیده انگارد یا سرکوب کند یا آنها را با نوعی فکرکردن یا عمل دیگری خنثی کند.

یا افرادی هستند که بی نظمی و شلوغی آنها را آزردهخاطر و بسیار مضطرب میکند.این افراد زمان زیادی را برای نظم دادن به محیط اطراف خود صرف میکنند، تا جایی که از دیگر فعالیتهای روزمره خود باز میمانند. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید. بیمار با قرار گرفتن در موقعیتی ترسناک و بدون اینکه هیچ اتفاق بدی برای او بیفتد (علت اصلی وسواس فرد) میآموزد که افکار ترسناک او فقط خیال هستند و جایی در واقعیت ندارد. به این صورت که خاک، نمایندهی حالت جامد، آب نمادی از حالت مایع و هوا یادآور حالت گازی است که این سه در کنار هم «ماده» را تشکیل میدهند. وسواس فکری عملی یا (OCD) نوعی اختلال مزمن و طولانی مدت است که باعث ایجاد افکار، تصاویر یا تمایلات ناخواسته و مزاحم میشود که فرد را آزردهخاطر و پریشان میکند. به عنوان مثال در صورت درمان و حذف شدن علائم در جوانی در بعضی از افراد ممکن است در سنین کهنسالی این علائم دوباره ظاهر شوند.

برخی از علائم OCD با علائم سایر بیماریها همپوشانی دارند. معمولاً سایر بیماریهای همراه با OCD شامل اختلالات اضطرابی (مانند اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی) و اختلالات خلقی (مانند اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی) هستند. اختلال وسواس بیشتر در افرادی مشاهده میشود که به سایر بیماریهای روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی و اختلال هراس مبتلا هستند. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتلا به OCD از بیماریهای دیگری نیز رنج میبرند (مانند اختلالات اضطرابی و خلقی) ممکن است دارویی که سروتونین را هدف قرار میدهد، به جای OCD، بیماریهای دیگر را بهبود ببخشد. به نظر میرسد وسواس فکری شدید به خوبی به داروییهایی پاسخ میدهد که بر انتقالدهنده عصبی سروتونین (به ویژه مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین؛ SSRI ها) تأثیر میگذارد. وسواس دیگری که مدت هاست به عنوان بخشی از وسواس فکری عملی شناخته میشود، ناتوانی در دور انداختن اشیا بی فایده یا کهنه است که معمولا به عنوان احتکار نامیده می شود. نتایج نشان داد که فلوگزتین در اغلب بیماران، موثرتر از کلومیپرامین و ترانیل سیپرومین است. و باید گفت تا زمانی که به انجام این آیین مندی ها ادامه می دهید به طور موقت اضطراب شما کم می شود.

و اینکه سعی کنید تنها نباشید و هر وقت افکار به ذهن تون خطور کرد بدونید از شما نیست ، تا آرامش پیدا کنید . تشخیص اینکه کسی هم مبتلا به وسواس فکری-عملی و هم اوتیسم باشد،غیر معمول نیست. وسواسهای فکری میتواند در افرادی که مبتلا به OCD نیستند هم اتفاق بیفتد. این اجبارها میتوانند رفتارهای تکراری یا اعمال ذهنی خاصی باشند که افراد احساس میکنند در پاسخ به یک وسواس مجبور به انجام آن هستند. OCD یک بیماری واگیردار نیست، اما بچهها میتوانند با مشاهده والدین خود آن را یاد بگیرند. به عنوان مثال، قبل از خروج از اتاق 7 بار کلید چراغ را روشن و خاموش کنند. سپس به آنها دستور داده میشود که از انجام اجبارهای مربوطه اجتناب کنند. در ادامه پرسش به این پاسخ که وسواس فکری چیست به اجبارها میپردازیم. تحقیقات در مورد این موضوع ادامه دارد و ممکن است به بهبود تشخیص و درمان این اختلال کمک کند.

به همين دليل بهتر است بیشتر اوقات درمان شناختي رفتاري به همراه دارودرماني مورد استفاده قرار گيرد.براي برخي از بيماران،تركيب دارو درماني و روان درماني بهترين نتيجه راه به همراه دارد. برخی از افراد ممکن است وسواس بیش از حد در مورد توهین تصادفی به کسی و انجام اعمال تکانشی مانند فحش، گفتن چیزی ممنوعه یا دزدی داشته باشند. نشخوار فکری در واقع رشتهای از تفکر طولانی در مورد یک سوال یا موضوعی است که غیر مفید است. وجود کمی رفتار وسواسی و اجباری ممکن است چیز بدی نباشد. در نظر می گیرند و اگر این اشیاء با نظم خاص مورد نظر آنها نباشد افکار آنها به هم می ریزد و توانایی تمرکز روی کارهایشان ندارند و تا وقتی که دوباره همه چیز به صورت مرتب سر جای خود قرار بگیرد. برخی از موارد گزارش کردهاند که شروع حاد OCD در طی یک روز تا چند ماه پس از آسیب تروماتیک مغزی مشاهده شده است. بله، من احساس تمایل به تمیز کردن دارم و باید ادامه دهم تا زمانی که همه چیز “درست” شود. • فردی که سعی در نادیده گرفتن یا سرکوب کردن این افکار، انگیزهها و تصاویر دارد یا با برخی از افکار یا اعمال (مثلاً یک اجبار خاص) آنها را خنثی میکند.

استرس و اضطراب فرد به راحتی قابل مشاهده بوده و روانشناس می تواند با مشاوره های سودمند فرد را برای درمان آماده کند. شاید نمی خواهید با این حقییقت مواجه شوید اما واقعا قادر به متوقف ساختن این ها نیستید.متاسفانه این افکار وسواسی عموما مزاحم و حواس پرت کن هستند. نشخوار ذهنی اصطلاحی است که اغلب برای توصیف همه افکار مزاحم وسواسی استفاده میشود. این افکار معمولاً مزاحم هستند و فرد به شدت مضطرب میشود. در ایجاد این مقیاس، شدت محتوای افکار وسواسی و چهارچوب نمرهدهی با توجه به میزان اجتناب فرد مورد توجه قرار گرفت. به نظر میرسد OCD در خانوادهها نیز دیده میشود، بنابراین کسانی که والدینی با این بیماری دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به OCD هستند. این معیار بیان میکند که بیمار باید وسواس، اجبار یا هر دو را داشته باشد. اما انجام این کار به هیچ عنوان باعث رهایی از اضطراب و نگرانی نمی شود، بلکه پریشانی فرد را تشدید می کند.


اموزش نصب پرینترهای canon
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:43

نحوه نصب درایور چاپگر کانن

از بین برندهای موجود در بازار می توان پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را از پرکاربردترین و تمام شده ترین پرینترها دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت این محصولات در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است اگر شما نیز از این چاپگر استفاده می کنید یا اخیراً چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب درایور چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و راه اندازی چاپگرها در طول زمان آسان تر شده است. با این حال استفاده از این دستگاه ها در سیستم عامل های مختلف همچنان می تواند چالشی برای کاربران این محصولات باشد. در مقاله زیر دستورالعمل نصب درایورهای چاپگر Canon در ویندوز 7 و 10 با و بدون سی دی ارائه شده است.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 با سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این قسمت مراحل نصب چاپگر کانن با استفاده از سی دی و افزودن آن به پرینترهای سیستم را توضیح داده ایم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید آن را شناسایی کرده و درایورهای چاپگر را به صورت خودکار اجرا کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار ضربه بزنید تا فرآیند نصب شروع شود. عملیات نصب شروع شده و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب خواهند شد.

اگر Autorun کار نمی کند، برای افزودن چاپگر Canon خود به دستگاه های موجود در رایانه و نصب درایورهای آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در سمت چپ و بالای پنجره باز شده بر روی “Add a printer” کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به شبکه متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی‌سیم یا بلوتوث به رایانه متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی‌سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کرده ایم.

افزودن یک چاپگر محلی 4- در این مرحله با پنجره "انتخاب پورت چاپگر" روبرو خواهید شد. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه شما امکان می دهد اطلاعات را با چاپگر مبادله کند. در این صفحه تنظیمات را به صورت پیش فرض رها کنید و روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره «نصب درایور چاپگر» را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از سیستم عامل ها دارای درایورهای مختلفی هستند. با این حال، اگر نمی توانید چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و درایور داخلی موجود کار نمی کند، باید به دو گزینه تغییر دهید: "Windows Update" و "Have Disk". اگر سی دی مناسب چاپگر خود دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و آدرس درایور نصب شده را وارد کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید درایور را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- بدون هیچ تغییری و به صورت پیش فرض به پنجره بعدی می رویم. کادر "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره ای به نام Printer Sharing از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

علامت زدن "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" به این معنی است که شما قصد اشتراک گذاری دستگاه خود را ندارید. اما جدای از آن، زمانی که گزینه «به اشتراک گذاری این چاپگر به طوری که افراد دیگر در شبکه شما بتوانند آن را پیدا و استفاده کنند» فعال باشد، کادرهای فرعی مانند «نام اشتراک گذاری» فعال خواهند شد. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، باید نامی برای آن بیاندیشید. البته می توانید از نام پیشنهادی دستگاه نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران آنلاین نمایش داده خواهد شد.

در نهایت بر روی دکمه "Next" کلیک کنید.

اشتراک پرینتر در ویندوز 7

8- در مرحله آخر موفقیت نصب شما اعلام خواهد شد. می توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی "Print Test Page" تست کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" مشاهده کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

درایور چاپگر کانن با سی دی در ویندوز 10 نصب شده است

طبق همان مراحلی که برای نصب چاپگر در ویندوز 7 استفاده کردیم، در مورد ویندوز 10 نیز کار می کنیم. یک سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایور به طور خودکار نصب شود. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Setup را انتخاب کرده و وارد Devices شوید.

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنرها» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر در ویندوز 10 اضافه کنید

3- در صورت یافتن چاپگر مورد نظر، گزینه «افزودن دستگاه» را فشار دهید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

4- در صورت یافت نشدن دستگاه جمله «چاپگر مورد نظر در لیست نیست» ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ ناشر لیست نشده است

5- صفحه "جستجوی چاپگرها بر اساس گزینه های دیگر" را مشاهده خواهید کرد.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های قدیمی است که برای یافتن آن به پشتیبانی سازندگان نیاز دارید.

گزینه دیگر جستجوی چاپگر با نام است.

در گزینه سوم برای افزودن چاپگر به IP آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر خود را از طریق "Wireless" و "Bluetooth" اضافه کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

پرینترها را در ویندوز 10 پیدا کنید

برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید. بقیه مراحل مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در «دستگاه‌ها» مراحل مشابهی را دنبال کنید.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به هر دلیلی CD راه اندازی چاپگر Canon را در دسترس ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی درایور چاپگر مورد نیاز را مطابق با سیستم عامل رایانه خود از وب سایت پشتیبانی کانن دانلود کنید.

 

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل خود، به «درایورها و دانلودها» بروید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل های ویندوز 7 و 10 را با توجه به رایانه خود انتخاب و بارگذاری کنید.

3- روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا باز شود و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "wizard" درایور چاپگر را روی کامپیوتر شما نصب می کند. بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

یک چاپگر Canon را برای نصب انتخاب کنید

5- اکنون دو گزینه “Select Device” و “Select Driver” ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر خود را انتخاب می کنید.

Driver Canon Printer را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm setting" را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تنظیمات نصب درایور چاپگر Canon را تأیید کنید

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایورها آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر خود را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9- در نهایت تنظیمات صحیح چاپگر را با چاپ یک صفحه تست و خروج از برنامه بررسی کنید.

اخرین حرف

امیدواریم این مقاله آموزش نصب درایور چاپگر Canon برای ویندوز 7 و 10 به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را روی سیستم خود نصب کنید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت چاپگر کانن مطلع شوید، لطفا با کلیک بر روی لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب با کیفیت ترین و کاربردی ترین چاپگر موجود در بازار می توانید از تخصص همکاران ما استفاده کنید.

 

مطالعه از منبع: دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز 10


راهنمای ساده PLC
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 4:1


PLC یا کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی به بخش مهمی از صنعت مدرن تبدیل شده اند. آنها نقش مهمی در خودکارسازی فرآیندها و افزایش کارایی دارند. در این مقاله شما را با دنیای PLC آشنا می کنم و توضیح می دهم که چیست، چگونه کار می کند و فواید آن. همچنین کاربردهای مختلف PLC ها را در صنایع مختلف و انواع PLC ها مانند PLC Siemens، Sigma PLC و Alibaba PLC بررسی خواهیم کرد.

PLC چیست؟

PLC یا کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی، یک سیستم کنترل تخصصی مبتنی بر کامپیوتر است که برای خودکارسازی فرآیندهای صنعتی طراحی شده است. این یک دستگاه قوی و قابل اعتماد است که می تواند در محیط های سخت صنعتی مقاومت کند. PLC ها به طور گسترده در تولید، کارخانه های شیمیایی، نیروگاه ها و سایر صنایعی که کنترل فرآیند مهم است استفاده می شود.

یک PLC در هسته خود دارای سه بخش اصلی است:

واحد پردازش مرکزی (CPU) مغز PLC است که کنترل منطقی را مدیریت می کند.

ماژول های ورودی/خروجی (I/O) ماژول های PLC I/O را به دستگاه های واقعی مانند سنسورها و محرک ها متصل می کنند.

رابط برنامه نویسی رابط برنامه نویسی به مهندسان اجازه می دهد تا منطق کنترل را ایجاد و اصلاح کنند.

PLC ها چگونه کار می کنند؟

PLC بر اساس اصل اسکن کار می کند. منطق کنترل برنامه ریزی شده در PLC در یک حلقه پیوسته به نام چرخه اسکن اجرا می شود. چرخه اسکن شامل سه مرحله اصلی است: اسکن ورودی، اجرای برنامه و به روز رسانی خروجی.

در طول اسکن ورودی، PLC وضعیت دستگاه های ورودی متصل مانند سوئیچ ها و سنسورها را می خواند. سپس داده های ورودی توسط کنترل کننده منطقی برنامه ریزی شده در PLC پردازش می شود. منطق کنترل شامل یک سری دستورالعمل است که رفتار سیستم را تعریف می کند. این دستورالعمل ها می توانند از عملیات ساده مانند راه اندازی و توقف موتور گرفته تا محاسبات و تصمیم گیری های پیچیده را شامل شوند. هیوندای یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات PLC است.

هنگامی که اجرای برنامه کامل شد، PLC دستگاه های خروجی مانند موتورها و شیرها را بر اساس خروجی منطق کنترل به روز می کند. این به روز رسانی خروجی یک چرخه اسکن را کامل می کند. چرخه اسکن به طور مداوم تکرار می شود و اطمینان حاصل می شود که منطق کنترل در زمان واقعی اجرا می شود و سیستم همانطور که در نظر گرفته شده است عمل می کند.

مزایای استفاده از PLC ها

PLC ها مزایای زیادی نسبت به سیستم های کنترل مبتنی بر رله سنتی دارند.

یکی از مزیت های اصلی انعطاف پذیری است. منطق کنترل برنامه ریزی شده در PLC را می توان به راحتی تغییر داد یا بدون نیاز به سیم کشی مجدد یا جایگزینی سخت افزار گسترش داد.

یکی دیگر از مزایای PLC قابلیت اطمینان است. PLC ها برای مقاومت در برابر محیط های صنعتی سخت مانند تغییرات دما، نویز الکتریکی و لرزش ساخته شده اند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که 24/7 قابل اعتماد عمل کنند و از کنترل مداوم و قابل اعتماد فرآیند اطمینان حاصل کنند.

PLC ها همچنین قابلیت های تشخیصی و عیب یابی پیشرفته ای را ارائه می دهند. آنها اطلاعات دقیق و بی‌درنگ درباره وضعیت سیستم ارائه می‌دهند و به تکنسین‌ها اجازه می‌دهند تا هر گونه مشکل را به سرعت شناسایی و برطرف کنند. این باعث کاهش زمان خرابی و بهبود راندمان تعمیر و نگهداری می شود.

کاربردهای PLC در صنایع مختلف

PLC ها در بسیاری از صنایع استفاده می شوند و به افزایش کارایی، ایمنی و بهره وری کمک می کنند. بیایید نگاهی به برخی از صنایع کلیدی بیندازیم که در آن PLC ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

PLC در حال تولید

در صنعت تولید، PLC ها برای اتوماسیون خطوط مونتاژ، کنترل ربات ها، کنترل فرآیندهای تولید و مدیریت موجودی استفاده می شوند. PLC ها تولیدکنندگان را قادر می سازند تا به سرعت تولید بالاتر، کاهش خطا و ساده سازی عملیات دست یابند.

PLC در یک کارخانه شیمیایی

PLC ها نقش حیاتی در کارخانه های شیمیایی دارند، جایی که کنترل دقیق واکنش ها و فرآیندهای شیمیایی ضروری است. آنها برای نظارت و کنترل دما، فشار، جریان و سایر پارامترهای حیاتی استفاده می شوند. PLC ها عملکرد دقیق و ایمن را تضمین می کنند، از حوادث جلوگیری می کنند و راندمان تولید را بهینه می کنند.

PLC در نیروگاه ها

نیروگاه ها برای کنترل و نظارت بر سیستم های تولید و توزیع برق به شدت به PLC ها متکی هستند. PLC ها برای کنترل سرعت توربین، نظارت بر ولتاژ و فرکانس، مدیریت کاهش بار و اجرای اقدامات حفاظتی استفاده می شوند. آنها داده های بلادرنگ را ارائه می دهند و با ارائه یک منبع تغذیه پایدار و قابل اعتماد، کنترل کارآمد سیستم های قدرت را امکان پذیر می کنند.

انواع PLC

تولید کنندگان مختلف PLC تولید می کنند که هر کدام دارای خطوط تولید خاص خود هستند. بیایید به دو برند معروف PLC نگاه کنیم: زیمنس و سیگما و abb.

قیمت سهام زیمنس PLC

زیمنس یک تولید کننده پیشرو PLC است که به دلیل قابلیت اطمینان و ویژگی های پیشرفته اش شناخته شده است. PLC های شما در صنایع مختلفی از خودرو گرفته تا فرآوری مواد غذایی استفاده می شوند. زیمنس طیف گسترده ای از مدل های PLC را برای رفع نیازهای برنامه های مختلف ارائه می دهد. PLC های آنها به دلیل مقیاس پذیری خود شناخته می شوند که امکان گسترش و ادغام آسان با سایر سیستم ها را فراهم می کند.

PLC سیگما

سیگما یکی دیگر از تولیدکنندگان پیشرو PLC است که متخصص در راه حل های فشرده و مقرون به صرفه است. PLC های آنها اغلب در برنامه های کوچک تا متوسط ​​استفاده می شود که در آن محدودیت فضا و بودجه مشکل ساز است. PLC های سیگما تعادلی بین عملکرد و مقرون به صرفه بودن ارائه می دهند و آنها را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از صنایع تبدیل می کند.

رشد PLC علی بابا

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی مقیاس‌پذیر و بادوام ABB بادوام و مقرون به صرفه هستند و برای ارائه انعطاف‌پذیری و عملکرد بالا برای برنامه‌های کاربردی کوچک، متوسط ​​و پیشرفته طراحی شده‌اند.

نقطه قوت طراحی آنها این است که می توانند به طور موثر در بسیاری از صنایع و کاربردها از جمله مکانیکی، هیدرولیک، تجهیزات ساختمانی، انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت تاسیسات، مراکز داده و آب مستقر شوند.

ایسی

PLC ها اتوماسیون صنعتی را متحول کرده اند و راه حل های کنترلی کارآمد و قابل اعتمادی را ارائه می دهند. آنها به سنگ بنای صنعت مدرن تبدیل شده اند و بهره وری را افزایش می دهند، ایمنی را بهبود می بخشند و هزینه ها را کاهش می دهند. با ادامه پیشرفت فناوری، PLC ها به تکامل خود ادامه می دهند و به صنعت اجازه می دهند کارآمدتر و رقابتی تر شوند.

بنابراین، دفعه بعد که یک فرآیند تولید منظم را مشاهده کردید، به یاد داشته باشید که یک برق PLC در پشت آن وجود دارد و به آرامی تلاش می‌کند تا به طور موثر کار کند.

مراجعه به سایت: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1382064-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C


آهنگ جدید احمد سلو به نام «نت سل»
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 10:47

متن آهنگ احمد سلو نت سل

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم بغلم بغلم کن عشــــــــقم???? عشقم

رو در و دیوار ????شــــــــهر???? مینــــــویسم

عاشقم???? عاشقم???? عاشـــــــقم من

رو تو غیرتیم با ????یه???? شــــــــــهر من

طرفم طرفم ????طرفـــــــــم من

تو شلوغـــــــــیا ????بی هوا از پشت

بغلم بغلم بغلم ????کن عشقم عشقم

اومــَــدی از دِل شَـــــــب ????مــــــــثل یه مرهَم???? شُدی باور کــــــــردم

این مُــــــعجــــزه بود من???? به تو و عـــــــــشق تو عادت ????کـــــــــردم

عشقم???? امشـــــــــــب دلم تَنگه آخ ????دلم تنگه

اومدی از دل ????شــــــب مثلِ یه مرهــــــــــم شدی باور کردم

این معجزه بود من به تو و عشــــــق???? تو عادت کردم

عشقم اِمشب دلم تنـــــــــگه آخ???? دلم تنگه

 

گُل???? مَریــــــــــم گُل •من سر بـــــــــــذار تو رو• شونه ی من

گُــــــــل مَـــــــــریـــــــــــم •گُل من شــــــــــدی ????ماه تو خونه• ی من

گُل مریم گُــــــــــل •مـــــــــن دارو ندار این •دل دیوونــــــــــه• ی مــــــــن

همیشــــــــه• بّخَند

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم ????بغلم بغلم کن عشــــــــقم???? عشقم

خدا نگیره???? این عشـــــــقِ???? قَـــــــشنگو از من

https://musicdel.ir/single-tracks/208507/


ارتودنسی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 9:21


ارتودنسی یکی از شاخه ها و تخصص های دندانپزشکی است. دندانپزشکان در این تخصص به درمان ناهماهنگی فک و ناهماهنگی دندان می پردازند که به آن مال اکلوژن نیز گفته می شود.

ارتودنسی علاوه بر بهبود عملکرد دهان و دندان، به بهبود ظاهر صورت نیز کمک می کند و متخصص ارتودنسی بر اساس شرایط و نیاز هر فرد، درمان لازم را انجام می دهد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی چیست؟ در پاسخ به این سوال، ارتودنسی دندان یکی از تخصص های دندانپزشکی است که در آن به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری ها، ناهنجاری ها و ناهنجاری های دندان ها و فک ها می پردازد و با صاف و صاف کردن دندان ها باعث بهبود طرح لبخند، سلامت و سلامت دهان و دندان می شود. زیبایی دندان ها و در نهایت مردم.

دندانپزشکی یکی از قدیمی ترین شاخه های دندانپزشکی است و از سال ها قبل نمونه های زیادی از توانایی افراد در ترمیم دندان ها با استفاده از تکنیک های مختلف وجود دارد.

درمان ارتودنسی شامل چه درمان هایی است؟

متخصصین ارتودنسی از ارتودنسی برای درمان انواع مشکلات بیمار و مراجعه کننده استفاده می کنند. شامل:

فاصله بین دندان ها را از بین ببرید

تراز بالای و نوک دندان ها

رفع مشکل کجی دندان

بهبود توانایی گفتار یا جویدن

بهبود سلامت طولانی مدت لثه و دندان

جلوگیری از ساییدگی یا آسیب بیش از حد و طولانی مدت به دندان ها

درمان مشکلات مربوط به گاز گرفتن یا روی هم افتادن دندان ها

درمان و رفع مشکلات مربوط به ناهماهنگی فک بالا و پایین

روش های درمانی مورد استفاده توسط متخصص می تواند ظاهر دندان ها را بهبود بخشد و سلامت آنها را تضمین کند. متخصص ارتودنسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما از انواع روش ها و ابزارهای ارتودنسی دندان استفاده می کند که در مقالات زیر با آنها آشنا خواهید شد.

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟

درمان های ارتودنسی دندان برای تمامی افرادی که دارای نامنظمی و عدم هماهنگی در دندان ها و فک هستند و یا به اصطلاح مال اکلوژن دارند لازم است. انجام می دهند. در مال اکلوژن دندان ها کج هستند و موقعیت نامناسبی پیدا می کنند.

مال اکلوژن یک بیماری نیست و بر سلامت جسمانی تأثیر نمی گذارد. این حالت تغییر در موقعیت طبیعی دندان ها است. با این حال، اگرچه این بیماری به عنوان یک بیماری در نظر گرفته نمی شود، اما می تواند ظاهر صورت و دندان ها را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به احساس شرم، اعتماد به نفس پایین و حتی افسردگی شود یا بر توانایی خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد.

به طور کلی، افرادی که مشکلات زیر را دارند ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند.

دندان های جلو

نامرتب دندان ها و شلوغی

دندان نهفته

من آن را نامتقارن نگه می دارم

دندان های فک بالا که گاز می گیرند یا گاز می گیرند (اوربایت)

ساقه معکوس

اپن بایت

زیر بایت

نیش صلیب

فضاها

انواع ارتودنسی دندان

انواع مختلفی از ارتودنسی ها وجود دارد که دارای بخش های مختلفی هستند، اما برای درک بهتر آنها را در اینجا بر اساس نوع تجهیزات و عملکرد آنها تقسیم بندی می کنیم. به طور کلی ارتودنسی به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می شود.

1- ارتودنسی دائمی

در این نوع درمان ارتودنسی از تجهیزات ویژه ای به صورت دائمی برای تراز کردن دندان ها برای مدت طولانی استفاده می شود. در تمام طول درمان، این ابزارها باید در دهان باشند و به هیچ وجه (به جز زیر نظر دندانپزشک) نباید خارج شوند.

این روش معمولا برای افرادی استفاده می شود که شرایط پیچیده دندانی دارند و بیمار باید ماهی یک بار به متخصص مراجعه کند تا پلاک ها بر اساس روند بهبودی تنظیم و فیکس شوند.

انواع قالب گیری تزریقی

دندان های خم شده با بریس (براکت و سیم) که به روش سنتی و مرسوم می باشد انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع عمل و روش به شرح زیر تقسیم بندی می شوند:

بریس های فلزی: این یکی از رایج ترین انواع بریس های ثابت است

ارتودنسی سرامیکی: که در آن از براکت سرامیکی استفاده می شود.

بریس های زبانی یا پشتی: جایی است که سیم ها و بریس ها در پشت دندان ها قرار می گیرند و قابل مشاهده نیستند. اما این روش برای مشکلات ساده کار می کند.

ارتودنسی دیمون: در ارتودنسی دیمون از براکت هایی استفاده می شود که می توانند باز و بسته شوند.

2- ارتودنسی متحرک

در این روش از دستگاه های ارتودنسی استفاده می شود که برای مدت طولانی و تا پایان درمان نیازی به قرار دادن آنها در حفره دهان نیست. این وسایل باید تقریباً 22 ساعت در روز در دهان قرار گیرند.

در این روش از دندان‌های بالا و پایین قالب گرفته می‌شود و در نهایت پلاکی برای دندان‌ها ساخته می‌شود که در مواقعی که احساس ناراحتی می‌کنید می‌توان آن را از دهان خارج کرد. انواع مختلفی از این نوع درمان ارتودنسی وجود دارد:

انواع ارتودنسی متحرک

چهار نوع ابزار در دسته ارتوپدی سیار قرار می گیرند:

بریس های نامرئی: ترازهای شفاف یکی از محبوب ترین انواع بریس های متحرک هستند زیرا تمام پلاک ها بی رنگ هستند.

ارتودنسی متحرک Z Spring: برای جابجایی دندان های عقب رفته استفاده می شود.

برش های هاولی: برای جمع کردن دندان های فک بالا که بیش از حد جلو هستند.

نگهدارنده: نگهدارنده ارتودنسی برای تثبیت موقعیت جدید دندان ها پس از پایان درمان استفاده می شود.

ویژگی های دستگاه های ارتودنسی متحرک

اگرچه آنها به اندازه براکت ها قوی نیستند و ممکن است به اندازه کافی مؤثر نباشند، برخی از انواع پروتزهای متحرک می توانند به آرامی حرکت کنند و یک یا چند دندان را تراز کنند.

معمولاً عوارض جانبی ندارند یا حداقل عوارض جانبی دارند.

توانایی بیرون آوردن آنها از دهان، به خصوص اگر هنگام غذا خوردن احساس درد می کنید

اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، مستعد عفونت لثه هستند.

ابزار ارتودنسی دندان

ارتودنتیست ها اغلب از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. به طور کلی لوازم و دستگاه های ارتودنسی را می توان به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم کرد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

1- لوازم ارتودنسی ثابت ( لوازم ثابت )

این ابزارها ماشین ها و ابزارهای معمولی هستند که در استفاده از مجسمه ها استفاده می شوند. در صورتی که صحت فرآیند و نیاز به بررسی اطلاعات در دستور کار باشد، متخصصان با استفاده از ابزارها مشکل نامرتبی دندان های مشتریان خود را حل می کنند.

ابزار ارتودنسی

نمونه هایی از دستگاه ها و دستگاه های ارتودنسی ثابت عبارتند از:

یک قاشق

این ابزار ثابت شامل موارد زیر است

باند

گیره

سیم

باندها حلقه هایی هستند که معمولاً در اطراف دندان قرار می گیرند و به عنوان لنگر برای بریس ها عمل می کنند. این ابزارها با استفاده از مواد مخصوص به دندان ها متصل می شوند. بر خلاف باندی که به دندان‌های عقبی متصل می‌شود، بریس‌ها معمولاً روی دندان‌های جلویی استفاده می‌شوند. همچنین سیم ها به صورت قوس از میان براکت ها عبور کرده و به نوارها ثابت یا متصل می شوند. با کشیده شدن سیم، دندان ها فشار را احساس می کنند و به مرور زمان دندان ها به تراز و موقعیت مطلوب مورد نظر متخصص ارتودنسی می رسند.

افرادی که از این دستگاه ها برای بستن دندان های خود استفاده می کنند باید به طور منظم و ماهانه به دندانپزشک مراجعه کنند تا بریس ها را تحت نظر داشته باشند یا سفت کنند.

آتل دندان

مدیر منطقه ثابت

همانطور که می دانید کودکان تا سن خاصی دندان های شیری دارند. هنگامی که دندان شیری می افتد، دندان های مجاور به احتمال زیاد به داخل فضا حرکت می کنند و فضای دندان اصلی را که باید فضا را پر کند کاهش می دهد. متخصص ارتودنسی از یک نگهدارنده فضای ثابت استفاده می کند تا فضا را تا زمانی که دندان اصلی رشد کند و کجی نداشته باشد حفظ کند.

 

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز 


سئو چیست؟
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 8:45


سئو چیست؟ بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را سئو می گویند، در این مقاله در مورد بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو صحبت خواهم کرد، در طول این مقاله با بلاگتون همراه باشید.

سئو

نگهداری وب سایت شامل توسعه و ویرایش محتوای خود سایت و HTML و برنامه و ارتباط بین کلمات کلیدی و رفع موانع مربوط به عملکرد موتور جستجو ایندکس و ارتقای سایت برای افزایش است. تعداد مخاطبین یا بازدیدکنندگان پیوندها و دیگران تاکتیک های موتور جستجو

در دهه اخیر با رشد کسب و کارهای اینترنتی و نیاز مردم به این پلتفرم ها، واژه سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو در بین صاحبان مشاغل اینترنتی بسیار داغ شده است. سئو چیست و چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟ دانستن و کسب اطلاعات در مورد این موضوع مهم است.

بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی موتور کار می کند)

سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZE است که از معنی آن می توانید متوجه شوید که چه معنایی دارد و قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم، بهتر است یک موضوع مهم مانند این را باز کنید، سئو فرآیندی است که نیاز به زمان دارد و بسته به اینکه نوع اقدامی که برای بهبود دید وب سایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی طبیعی انجام می شود.

بهینه سازی می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را رشد دهید و کسب و کار خود را به نتایج بالای گوگل و موتورهای جستجو برسانید، اما سوال اصلی در اینجا این است که چه کاری باید انجام دهید و چه فرآیندی را دنبال کنید تا به این نتیجه برسید.

پاسخ این سوال در وب سایت و مخاطبان شما نهفته است و هر چه بیشتر به خواسته های مخاطبان و مشتریان خود احترام بگذارید، به این نتیجه نزدیکتر خواهید شد. با کمی فکر و تامل خواهید دید که هست. مهم نیست، طراحی و بهینه سازی وب سایت برای نیازهای مخاطبان شما را تا حد امکان به دیدن آنها نزدیک می کند.

معمولا سایت هایی که بیشترین تکرار را در صفحه نتایج جستجو و بیشترین تکرار را در صفحه نتایج جستجو دارند از طریق موتورهای جستجو بازدیدکننده بیشتری دارند که می تواند دلیل و توضیح خوبی برای بهینه سازی وب سایت شما باشد. خود بازدیدکنندگان و کلیک هایی که روی وب سایت شما انجام می دهند نوعی سئو است. اعتقاد بر این است که این به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک می کند.

بهینه سازی داخلی و فنی

سئو می تواند انواع مختلفی از جستجو را شامل شود، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار و جستجوی نقشه. "سئو" یک وب سایت شامل عوامل زیادی است که توسط موتورهای جستجو بررسی و بررسی می شود.

یکی از مهم ترین عوامل و مواردی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که موتورهای جستجو برای مخاطبان خود ارزش زیادی قائل هستند و از منظر بازاریابی اینترنتی «SEO» به نحوه کار موتورهای جستجو و آنچه کاربران جستجو می کنند اشاره دارد. علاوه بر این، کلمات کلیدی را که در موتورهای جستجوی مخاطب تایپ می شود، بررسی می کند.

این برای موتورهای جستجو به قدری مهم است که اگر جزئیات را دنبال نکنید، ممکن است وب سایت شما در نتایج جستجو به مخاطبان دسترسی پیدا نکند یا نتایج کمتر و پایین تری به دست آورد.

در نتیجه، "SEO" در انتزاعی ترین تعریف خود را می توان به عنوان بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو درک کرد.

تاریخچه سئو (بهینه سازی)

اگر بخواهیم در مورد این تاریخ صحبت کنیم، باید به زمانی برگردیم که موتورهای جستجو نیازهای مخاطبان خود را درک می کردند و این پیشرفت را مدیون مخاطبان خود بودند، اما تاریخ دقیق آن مربوط به اواسط دهه 90 بود که موتورهای جستجو تصمیم گرفتند که در رتبه بندی باید در نظر داشت که هر سایت بسته به وضعیت خود در چه رتبه ای قرار می گیرد و هر چه این وضعیت به نیاز کاربران و مخاطبان نزدیکتر باشد، رتبه وب سایت بالاتر و در دسترس تر در صفحات نتایج قرار می گیرد.

حال، معیارهای موتورهای جستجو برای وب سایت ها چیست و برای تعیین این موارد چه مواردی بررسی می شود؟

در ابتدا، تمام کاری که وب‌مسترها انجام می‌دادند این بود که آدرس یک سایت را به موتورهای جستجوی مختلفی که آن سایت را «جستجو» می‌کردند، به سایت‌های دیگر در سایت پیوند می‌دادند و اطلاعات یافت شده در سایت را برمی‌گرداندند. . نمایه شده است.

این فرآیند به این صورت است که عنکبوت صفحه را دانلود کرده و در سرور موتور جستجو ذخیره می کند و برنامه دیگری به نام Indexer اطلاعات مختلفی در مورد صفحه، اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی و موقعیت آنها در موتور جستجو ارائه می دهد. وزن ویژه کلمات خاص و همه پیوندهایی که در یک زمان معین در دستور کار خزیدن قرار می گیرند.

تاریخ تولد الگوریتم ها (قوانین)

در گذشته، استفاده از داده های متا برای نمایه سازی صفحات غیرقابل اعتماد بود زیرا انتخاب کلمات وب سایت در متا تگ می تواند نمایش نادرستی از محتوای واقعی صفحه باشد. اطلاعات نادرست، ناقص و متناقض در متا تگ ها می تواند باعث رتبه بندی صفحه برای جستجوهای نامربوط شود.

سازندگان محتوای وب همچنین می‌توانند ویژگی‌های مختلف منبع HTML صفحه را برای بهبود رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو کنترل کنند.

اکنون، از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو با توانایی آن در تولید نتایج مرتبط‌تر برای هر جستجو تعیین می‌شود، نتایج با کیفیت پایین یا نامربوط می‌تواند باعث از دست دادن کاربران به سایر منابع جستجو شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تر (قوانین) پاسخ دادند. که در آن عوامل متعددی در نظر گرفته شده و مدیریت آنها را برای مدیران وب و کسب و کار دشوار می کند.

برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید تطبیق داده و اطمینان حاصل کنند که صفحات نتیجه که نتایج مرتبط تری دارند، به جای صفحات نتیجه که بی ربط هستند و توسط وب مسترهای بی پروا که از کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند پر می شوند.

رعایت قوانین سئو

سعی کردیم با توضیحاتی که در این مقاله داریم، مکانیسم سئو و بهینه سازی را به شما معرفی کنیم.

با رعایت برخی اصول و رعایت قوانینی که موتورهای جستجو برای سهولت کار مخاطبان خود در نظر گرفته اند، به راحتی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. و افزونه ها و اسکریپت ها می توانند به شما کمک زیادی کنند.

حال این سوال پیش می آید که اگر این اصول رعایت شود چه سطحی از نتایج را خواهیم گرفت؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. هر تغییر و بهینه سازی داخلی نتیجه مثبتی دارد. هرچه بیشتر موقعیت داخلی وب سایت خود را برای مخاطبان بهینه کنید، به قله موفقیت نزدیکتر خواهید شد. شما نتیجه را برای وب سایت و کسب و کار خود بهبود خواهید بخشید

در مقالات دیگر در مورد لینک های داخلی و تاثیر آنها بر رتبه وب سایت صحبت خواهیم کرد. و به جنبه های مختلف آن خواهیم پرداخت.

پیوند خارجی و نتیجه آن

در این مقاله سعی کردیم تمامی جنبه های سئو و بهینه سازی را برای شما توضیح دهیم اما سوال اصلی همچنان باقی است که ساخت لینک خارجی در این نبرد کجاست و چه نقشی دارد؟

البته لینک های خارجی نقش مهمی در دیده شدن وب سایت و جذب بازدیدکننده دارند و این نقش به ارتقای رتبه وب سایت کمک می کند، در این بین نقش لینک های داخلی بسیار مشهود است اما هر متخصص سئو و وب می داند که آنها برای این کار به اعتبار نیاز دارد و به اعتبارات اضافی مانند ساختار داخلی وب سایت نیاز دارد.

دیدگاه اصلی موتورهای جستجو، اشتراک های خارجی هر سایت است. این نکته برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. این تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری این اطلاعات توسط سایت های معتبر برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل بسیار عزیز و مهم است. دلیل آن این است که متخصصان سئو از این نیاز مهم گوگل استفاده می کنند: آنها از همه ابزارها استفاده می کنند تا وب سایت و مشتریان خود را به بالاترین نتایج برسانند و برخی از روش های کلاه خاکستری برای به دست آوردن نتایج خوب از پیوندهای خارجی خود استفاده می کنند.

اکثر صاحبان کسب و کار وب در مورد لینک بیلدینگ دستی نگرانی دارند، و این ترس درست و موجه است، زیرا روش های مختلف لینک بیلدینگ، مهم نیست چقدر مخاطره آمیز، هر چقدر هم که ریسک پایین باشد، باز هم ریسک وجود دارد، اما هر نکته سئو: لینک ها عوامل خارجی اعتبار دامنه و وب سایت شماست، عوامل داخلی بیشتر است، قوی و پویا البته ریسک ساخت لینک های خارجی کمتر خواهد بود اما برای گرفتن نتیجه بهتر پیشنهاد سئوتو به شما بهبود لینک های داخلی است. . ابتدا تبلیغات و لینک بیلدینگ.

 

برداشت شده از: https://blogten.ir/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «به کجاها برد این امید ما را»
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:13

متن آهنگ به کجاها برد این امید ما را محمدرضا شجریان

 

به کجاها بَرد این اُمید ما را
به کجـاها بَرد این اُمیـد ما را
به کُجـاها برَد ما را به کُجـاها برَد ما را
نشُد این عاشق سرگشته صبور
نشُد این عاشق سرگشته صــبور
نشــد این مرغک پَر بسته رهــا
به کُجا میـروم یارا؟ به کُجا میبـرد ما را؟
رَه این چاره ندانــم به خدا به خدا
نشود دل نفسی از تو جُـدا به خُــدا
به هوایت همه جا در همه حال
به امیدی بگشایــم شب و روز پر و بال
غم عشقت دلِ ما را غم عشقت
دلِ ما را به کجاها برَد ما را

 https://musicdel.ir/single-tracks/178374/


استخدام اساتید قوی
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 8:49

هنگام برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی یا شرکت در کلاس های خصوصی چه عواملی را در نظر می گیرید؟ انتظار دارید از طریق تدریس خصوصی چه خدماتی دریافت کنید؟ در کلاس مربی شخصی به دنبال چه چیزی هستید و چه دلایل و مزایایی باعث شده است که به فکر استخدام مربی شخصی باشید؟

آیا به غیر از اصلاح نقاط ضعف و کمک به شما در قبولی در امتحان، انتظارات دیگری از معلم خصوصی دارید؟ آیا به ذهنتان خطور کرده است که می توانید در کوتاه ترین زمان کوتاه ترین مسیر را برای پیشرفت تحصیلی طی کنید؟ برای دستیابی به پیشرفت تحصیلی و موفقیت در تمام امتحانات مهم مدرسه، رقابتی و دانشگاهی به چه ابزارهایی نیاز است؟

پاسخ به همه این سوالات می تواند به شما در انتخاب مسیر درست کمک کند. بستر آموزشی استادبانک می تواند به همه این سوالات بهتر و جامع تر از سایر مراجع پاسخ دهد. برای یافتن پاسخ تمام این سوالات مهم، کافی است 5 دقیقه با ما همراه باشید و مطالب ارائه شده را مطالعه کنید.

یک معلم خصوصی را انتخاب کنید؛ یک راه سریع برای یادگیری

گاهی برای رسیدن به موفقیت تحصیلی از روش های گران قیمت استفاده می کنیم. به عنوان مثال، اگر زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم، می دانیم که بهترین راه رفتن به مدرسه است. اما کاری نداریم که روش انتخاب شده سریع ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است یا خیر. چنین انتخاب بدی می تواند منجر به هزینه های گزافی شود، زیرا فرآیند یادگیری در یک دوره زمانی طولانی انجام می شود و شما باید برای کل دوره هزینه کنید. اما تا زمانی که یک روش سریع و به اصطلاح معلم خصوصی وجود دارد دلیلی برای استفاده از روش های با هزینه های گزاف و طولانی مدت وجود ندارد در حالی که با یک معلم خصوصی می توانید در زمان کمتر و در عین حال به نتیجه دلخواه برسید. هزینه. . مدرسه یا ارزان کوتاه ترین و بهینه ترین راه یادگیری استفاده از کلاس های تدریس خصوصی استادبانک است.

برای کمک به یادگیری سریع و دستیابی به موفقیت تحصیلی، سایت تدریس خصوصی استادبانک برای هر موضوع و مهارتی که با آن دست و پنجه نرم می کنید، مدرسان قوی و باسوادی مانند معلمان ریاضی دارد. با معرفی فرآیند یافتن معلم خصوصی در سایت استادبانک و همچنین کلیه دوره ها و مهارت های تدریس شده توسط این وب سایت شگفت زده خواهید شد.

استخدام اساتید قوی

پیدا کردن یک معلم واجد شرایط که عضو یک انجمن آموزشی معتبر نباشد بسیار دشوار است. پلتفرم استادبانک این بستر را فراهم کرده است که می توانید از بین بیش از 2000 مدرس فعال و توانمند در زمینه تدریس خصوصی معلم خصوصی را انتخاب کنید. برای ایجاد این بستر، استادبانک از فیلترهای ویژه ای برای انتخاب معلمان استفاده کرده است. به عنوان مثال کلیه پرونده های تدریس هر استاد در مراکز آموزشی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و تعداد دانشجویان موفق مورد بررسی قرار گرفته است. در این انجمن هر استادی فقط می تواند دروس مرتبط با رشته تحصیلی خود را تدریس کند و تجربه چندین ساله تدریس آن درس با روش های مختلف را دارد.

در نمایه هر معلم، تمام رتبه بندی ها به صورت امتیاز و ستاره نشان داده می شود. رزومه و سوابق کاری هر معلم گواهی بر صحت ارزیابی های انجام شده است و شما می توانید به راحتی اطلاعات این معلم را مشاهده کنید.

معلمان خصوصی را برای یادگیری شناسایی کنید

شناسایی و اعتماد کامل به یک معلم خصوصی دشوار است. اطلاعات حرفه ای و آموزشی همیشه در اختیار شما قرار نمی گیرد. هیچ یک از موسسات و مدارس این همه اطلاعات را به شما نمی دهند. اما با استفاده از پلتفرم استادبانک، قبل از جلسه اول شناخت تقریباً کاملی از استاد راهنما خواهید داشت.

برای ارزیابی کیفیت تدریس هر استاد می توانید از نظرات دانشجویان قبلی ایشان در قسمت نظرسنجی استفاده کنید. می توانید از اطلاعات رزومه و سوابق تدریس آنها برای ارزیابی سطح تجربه و تحصیلات هر معلم استفاده کنید. با مشاهده امتیازات و ستاره های هر استاد، می توانید عملکرد او را در جلسات تدریس خصوصی بسنجید. در واقع استادبانک تمام اطلاعاتی را که برای یافتن استاد راهنما لازم دارید در اختیار شما قرار می دهد و این یک مزیت برای بستر تدریس خصوصی است.

هزینه تدریس خصوصی متناسب با بودجه دانشجو می باشد

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان، مهم است که هزینه تدریس خصوصی با مهارت های معلم درگیر باشد. آیا مبلغ پرداختی برای شهریه معلم با کیفیت تدریس وی مطابقت دارد؟ استادبانک شرایطی را ارائه کرده است که شما فقط برای مهارت های تدریس استاد مربوطه پرداخت می کنید. زیرا استادبانک با توجه به صلاحیت و توانایی آموزشی معلم را جذب می کند و قیمت هر جلسه را با توجه به این صلاحیت ها تعیین می کند.

در استادبانک، اساتید بر اساس سابقه تدریس از یک ستاره تا پنج ستاره و بالعکس رتبه بندی می شوند. اگر کیفیت تدریس استاد برای شما مهم است، مثلاً قیمت و تعرفه دروس خصوصی، بنابراین می توانید با مراجعه به ارزیابی اساتید و با توجه به میزان مورد نظر برای هر درس خصوصی، معلم مناسب را انتخاب کنید.

آموزش برای تمامی مهارت های مورد نیاز برای کار و تحصیل

برای یادگیری چه درس ها و مهارت هایی به یک معلم خصوصی نیاز دارید؟ اطمینان حاصل کنید که به راحتی به استادبانک دسترسی دارید. استادبانک دارای معلمان واجد شرایط برای کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه دروس از مقطع ابتدایی تا متوسطه و همچنین دروسی مانند فیزیک و کنکور می باشد. همچنین در استادبانک می توانید از تجربیات اساتید حرفه ای برای بسیاری از دوره های دانشگاهی استفاده کنید. برای یافتن شغلی پردرآمد می توانید با مراجعه به استادبانک مهارت های مختلفی مانند زبان های برنامه نویسی و نرم افزارهای مختلف را بیاموزید.

ضمناً در سایت مدرسین زبان امکان اخذ بورسیه کانادا، بورسیه آمریکا و بورسیه سایر کشورها و همچنین مهاجرت کاری و کسب نمره بالا در آزمون های آیلتس و تافل معرفی شد. استادبانک دارای اساتید تدریس خصوصی در تمامی دروس پایه تحصیلی و همچنین مهارت های کاری مانند نرم افزار، زبان های خارجی، برنامه نویسی و موسیقی می باشد.

کسب موفقیت تحصیلی با کمک استادبانک

با ورود به پلتفرم پشتیبانی استادبانک می توانید درخواست کلاس های تدریس خصوصی داشته باشید و از خدماتی مانند دسترسی به مجلات آموزشی استادبانک برای مطالعه مقالات علمی و مشاور در زمینه های مختلف و همچنین انتخاب راهنما یا حضوری بهره مند شوید. . - کلاس های پشتیبانی حضوری. در ضمن برای مطالعه منابع مطالعاتی و نمونه سوالات امتحانی می توانید از اپلیکیشن استادبانک استفاده کنید.

با ساختار استادبانک دلیلی برای موفقیت در تحصیل و رسیدن به استانداردهای بالا وجود ندارد و با این پایه می توانید بذر امید را در دل خود بکارید. با استادبانک دیگر کلمه «غیرممکن» تعریف نمی شود، بلکه هدف اصلی خواستن و توانستن است. برای دریافت بهترین نتایج، سریعاً وب سایت استادبانک خود را بررسی کنید یا با شماره 02191005343 تماس بگیرید. همیشه می توانید برای گزینه های آسان با تیم پشتیبانی استادبانک تماس بگیرید.


۱۵ تا از بهترین و جدیدترین بازی های PS2
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:48

اگر به دنبال لیست بهترین بازی های PS2 هستید، این مقاله را باید تا انتها بخوانید. با اینکه در حدود یک دهه از توقف تولید کنسول بازی PS2 می‌گذرد، اما برخی از افراد چه به خاطر مرور بازی‌های خاطره انگیزشان و چه به خاطر هزینه کمتر، می‌خواهند لیست بهترین بازی های PS2 را داشته باشند و خود را با آن بازی‌ها سرگرم کنند. هرچند کنسول این وسیله گیمینگ کمتر پیدا می‌شود، اما شما می‌توانید با شبیه‌سازهای کامپیوتری این بازی‌ها را اجرا کنید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی بهترین بازی های PS2 بپردازیم.

 

کنسول بازی PS2
PS2 یا پلی‌ استیشن 2، یکی از کنسول‌های قدیمی شرکت سونی است که تحت عنوان یک کنسول بازی‌های ویدیویی خانگی، اولین بار در ماه مارس سال 2000 میلادی و در ژاپن، سپس در آمریکا و اروپا ارائه شد. کنسول بازی، دومین نوع از سری محصولات پلی استیشن سونی و نسل ششم کنسول‌های این شرکت است که در آن زمان با رقبای مختلفی از جمله با Dreamcast سگا، GameCube نینتندو و ایکس باکس اصلی مایکروسافت رقابت می‌کرد.

جالب است که بدانید، کنسول بازی PS2 از جمله پرفروش‌ترین کنسول‌های آن زمان بوده است که در مجموع توانست بیش از 155 میلیون نسخه از دستگاه خود را در جهان بفروشد و برای آن بیش از 3800 نسخه بازی منتشر شده است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی لیست بهترین بازی های PS2 بپردازیم. این بازی‌ها اکنون آماری بیش از 1.5 میلیارد فروش در جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این کنسول بازی همچنین در مدل‌های دیگری که از نظر وزن و اندازه سبک‌تر بوده‌اند، یعنی مدل‌های Slimline در سال 2004 عرضه شدند.

PS2 زندگی خود را در زمان حساسی در صنعت بازی‌های ویدیویی آغاز کرد. پیش از آن، پلی استیشن 1، اولین کنسول بزرگی بود که از سی‌دی برای بازی‌های خود استفاده می‌کرد و با نینتندو 64 مبتنی بر کارتریج رقابت کرده بود. در زمان عرضه PS2، دی‌وی‌دی‌ها بسیار رایج‌تر شده بودند و قدرت پردازش جهش‌های قابل توجهی در این زمینه ایجاد کرده بود. بهبود عملکرد و پردازش این دستگاه، راه را برای بازی‌های بزرگتر با گرافیک بسیار جذاب‌تر از نظر بصری هموار می‌کند.

PS2 در اواخر سال 2000، چند ماه پس از سگا دریم کست، اولین کنسول نسل خود، وارد بازار شد. بین نام پلی‌استیشن و قابلیت‌های افزوده شده دی‌وی‌دی پلیر، این کنسول مانند یک موشک توانست غوغا کند و به سرعت بر سگا تسلط یافت و پایان کوتاه‌مدتی را برای Dreamcast ایفا کرد.

با استانداردهای امروز، مشخصات فنی PS2 ممکن است برای شما خنده‌دار باشد، اما در سال 2000، این دستگاه و مشخصات آن، چیزی کمتر از یک معجزه نبود. هر دو پلی استیشن و نینتندو 64 گرافیک سه بعدی را ارائه می‌کردند، اما نسبتاً ساده بودند. طراحی و ساخت مدل‌های آن معمولا ظاهری با اضلاع و شکستگی‌های کمتر و سخت را ارائه می‌کردند.

عوامل متعددی وجود داشت که مجموعه کاملی از شرایط را تشکیل داد تا PS2 را تبدیل به یک افسانه کند. اول زمان بندی آن بود. PS2 دقیقاً در زمان مناسب با ویژگی‌های دقیقی که مردم می‌خواستند به نمایش درآمد. برای بسیاری از مردم، PS2 اولین پخش کننده DVD آنها بود و آن را تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های بازی در میان خانواده‌های مختلف کرده بود.

سازگاری با گذشته نیز یک مشکل بزرگ برای PS2 بود. نه Xbox و نه GameCube از کتابخانه بازی کنسول قبلی بهره مند نبودند، اما PS2 توانست موفقیت پلی استیشن را تقویت کند. برای برخی از افراد، به ویژه دارندگان پلی استیشن، این موضوع آن را به انتخاب بدون شکی تبدیل کرد.

کنترلر DualShock PS2 نیز یکی از بهترین طراحی‌های کنترلر تا کنون در نظر گرفته می‌شود. دیزاین آن ساده است و به خوبی در دست احساس می‌شود. در مقابل، کنترلر GameCube کمی عجیب بود و کنترل اصلی Xbox کاملاً سخت در دست جای می‌گرفت. جای تعجب نیست که چرا سونی طراحی خود را برای پلی استیشن 3 یا پلی استیشن 4 تغییر زیادی نداده است.

کنسول بازی PS2

 

بازی های PS2
اشاره کردیم که بازی‌های PS2 از مزایای و تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که شامل هزاران بازی می‌شود. مهمترین عامل موفقیت پلی استیشن نسخه 2 را می‌توان در یک عبارت اینچنین ارائه کرد: ارائه لیست بهترین بازی های PS2. پلی استیشن 2 زادگاه سری بازی‌های محبوب‌تر از هر کنسول دیگری بود. PS2 همچنین میزبان مجموعه‌های بسیار محبوبی مانند Final Fantasy و Grand Theft Auto بود که تاکنون نیز سری‌های مختلف آن می‌درخشند.

البته برای PS2 که چیزی بیش از یک دستگاه کنسول مشهور و دوست داشتنی شناخته می‌شود، بازی‌های بسیار زیادی وجود دارد. صدها عنوان کمتر شناخته شده وجود داشت که به سادگی می‌توانستند تحت نام بهترین بازی های PS2 شناخته شوند. عناوین ابتکاری و نو از این بازی‌ها در طیف گسترده‌ای از ژانرها به این معنی بود که برای همه‌ی سلیقه‌ها و اشخاص مختلف در سنین و دوره‌های زندگی، یک بازی حداقل مناسب وجود داشت.

اگرچه امروزه برای کنسول‌های دیگری نیز تنوع بازی به شدت بالا رفته و این ویژگی تفاوت چندانی با کنسول‌های امروزی ندارد، اما در مورد لیست بهترین بازی های PS2 باید در نظر بگیرید که پلی استیشن 2، در طول عمر طولانی 13 ساله خود میزبان هزاران بازی بوده است که هر دوی این ارقام از آن زمان کاملاً بی‌نظیر هستند.

در انتها باید گفت تولید PS2 در سال 2013 متوقف شده است اما میلیون‌ها کنسول از این نسخه، به معنای واقعی کلمه هنوز در جهان وجود دارند. هرچند پیدا کردن PS2 با قیمت مناسب چندان سخت نیست اما یافتن فروشنده‌های آن و دستگاه‌های باقی‌مانده از آن سال‌ها که تاکنون 10 سال از عمرشان می‌گذرد، کمی دشوار است.

با این وجود، می‌توانید PS2 را در رایانه خود نیز تقلید و بازی کنید. برنامه‌ای با عنوان شبیه ساز اونپ سورسی به نام PCSX2 وجود دارد که محبوب‌ترین بازی‌های PS2 را در رایانه شما ارائه می‌کند. از آنجا که بازی‌های PS2 روی DVD وجود داشت، می‌توانید اکثر آنها را بر روی یک درایو DVD معمولی کامپیوتر نیز بخوانید. با این حساب، چه این کنسول بازی را در اختیار دارید و یا خیر، چه مشتاق نوستالژی دوران اوج پلی استیشن 2 باشید یا به دنبال نگاهی به دوران تاریخ بازی‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که دنبال این مقاله را تا انتها راجع به بهترین لیست بازی های PS2 مشاهده کرده، سپس از تجربه بازی آن‌ها لذت کامل را ببرید.

لیست بهترین بازی های PS2
حال که تا به اینجای مقاله آمده‌اید، حتما قصد دارید این کنسول بازی را تهیه کنید و یا به روشی که گفتیم، از بازی‌های جذاب آن لذت ببرید. در ادامه لیست بهترین بازی های PS2 عبارتند از:

Grand Theft Auto III
بدون شک یکی از بهترین سری بازی‌هایی که تاکنون ساخته شده است، بازی‌های جی‌تی‌آی است که نسخه سوم آن را می‌توانید در کنسول بازی PS2 مشاهده نمایید. عنوان کلاسیک PS2 و اولین در ردیف بازی‌های این کنسول، به طور قطع GTA است که در محیط سه‌بعدی قرار دارد. شما در بازی Grand Theft Auto III کنترل یک بازیکن را دارید که در یک شهر به صورت کاملا آزاد و مستقل در دهه 80 زندگی می‌کند.

بازی زمانی شروع می‌شود که یک سارق بانک به نام کلود توسط شرکای خود در جنایت فریب می‌خورد و پس از کار در بانک دستگیر می‌شود. در حین حمل و نقل زندان که اشتباه انجام شده است، او و یکی از زندانیان به نام 8-Ball از اتوبوس خراب فرار کرده و در شهر پنهان می‌شوند. بدین ترتیب، او به شهر برمی‌گردد و ماموریت‌های شما در بازی، با انتقام از دوستان سابقش در راس کار آغاز می‌شود.

GTA III مکانیک‌های زیادی را در بازی خود معرفی کرد که تا به امروز نیز از آن استفاده شده است. کاوش در مناطق آزاد شهر لیبرتی، انجام مأموریت‌هایی از کارفرمایان مختلف، شرکت در فعالیت‌های جانبی – همه اینها در شکل و شمایلی باقی ماندند و در بازی‌های فعلی GTA به طور برجسته با گرافیک خیره‌کننده‌تر نشان داده می‌شوند. البته توجه کنید که نسخه GTA III یک انفجار گسترده از گذشته را ایجاد می‌کند، نه تنها از نظر گیم پلی، بلکه از نظر داستان و موسیقی (برخی از آهنگ‌هایی که در ایستگاه‌های رادیویی Liberty City شنیده می‌شوند، مستقیماً از Scarface برایان د پالما بیرون کشیده شده‌اند). شما می‌توانید این بازی را در پیش بگیرید تا شتاب نوستالژی را احساس کنید و ببینید که این سری بازی در 20 سال گذشته تاکنون چه مسیری را در پیش رفته است.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: اکتبر سال 2001
ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی
توسعه‌دهنده بازی: DMA Design
از جمله ویژگی‌های این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 می‌توان همچنین گفت:

اولین بازی این سری که دارای محیط‌های سه بعدی است
یک محیط جهان باز با فعالیت‌های جالب برای شرکت در آن
داستان جذاب خیانت و انتقام
موسیقی دهه 80 حس نوستالژیک را برای کاربران در این بازی افزایش می‌دهد
Resident Evil 4
رزیدنت اویل نیز یکی از بهترین سری بازی‌هایی است که توانسته به خوبی با سبک ژانر ترسناک و انیمیشن‌های خود، مخاطبان بسیاری را جذب کند. در رزیدنت اویل 4، لئون اس کندی بار دیگر به مقابله با جهش یافته‌های مرده باز می‌گردد.

به عنوان مامور یک سرویس مخفی، او به دنبال آدم ربایان اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور آمریکا، که او را به یک روستا در جایی در اسپانیا برده بودند، فرستاده می‌شود. در محل‌، لئون متوجه می‌شود که منطقه تحت کنترل فرقه‌ای خطرناک از افراد آلوده به ویروس مشابه ویروس شهر راکون است. به نظر می‌رسد رهبر آن برای لئون و اشلی برنامه‌های خاصی دارد.

Resident Evil 4 اولین بازی در این سری بود که در آن نسخه توانست نمای دوربین شانه و رویدادهای سریع کاراکتر را معرفی کند. این مکانیک‌های بازی، در دو قسمت بعدی با این سری همراه بودند. Resident Evil 4 همچنین به میزان قابل توجهی ترسناک‌تر از نسخه‌های قبلی خود بود و بر مجموعه‌های اکشن تأکید بیشتری داشت. این بدان معنا نیست که بازی خالی از لحظات وحشتناک نبود – صداهای کابوس آمیز اره برقی یا دیدن Regenerators که به آرامی به سمت بازیکن می‌خزد تا به امروز می‌تواند ذهن شما را درگیر خود کرده باشد.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: اکتبر سال 2005
ژانر بازی: وحشت – بقا، تیراندازی سوم شخص یا TPS
توسعه‌دهنده بازی: Capcom Production Studio 4
از دیگر ویژگی‌های این بازی به عنوان یکی از موارد مهم در لیست بهترین بازی های PS2 می‌توان گفت:

شما باید دختر رئیس جمهور را از چنگال فرقه شیطانی نجات دهید
روستای لوس گانادوس را کاوش کنید و با افراد مبتلا مبارزه کنید
زنده ماندن در مواجهه با جهش یافته‌های پلاگاس، از جمله کارفرمایان
از حالت‌‌های گیم پلی اضافی، از جمله راه‌های جداگانه و Assignment Ada، که در آن به عنوان Ada Wong – عشق قدیمی Leon بازی می‌کنید، لذت ببرید.
Metal Gear Solid III: Snake Eater
سری متال گیر یکی از خاطره‌انگیز ترین بازی‌های جنگی و شوتر است که توسط هیدئو کوچیما ساخته شده است. این سری بازی که برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله PS2, PS3, PS VITA و نینتندو 3 دی‌اس ارائه شده است، در حالت تک نفره و ژانر مخفی‌ کاری است.

در دهه 1960 میلادی، جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اوج خود بود. پس از کشف اینکه شوروی در حال آماده سازی سلاح جدیدی است که می‌تواند تعادل درگیری را تغییر دهد، دولت ایالات متحده یک مامور ویژه با نام رمز “مار برهنه” را برای تحقیق و متوقف کردن سلاح اعزام می‌کند. مار برهنه در حین انجام وظیفه خود با اعضای واحد COBRA روبرو می‌شود که توسط مربی سابق خود، Boss، یک ابرسرباز آمریکایی که به طرف دیگر فرار کرده است، هدایت می‌شوند.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater پیش درآمد بازی‌های اصلی سری Metal Gear است که داستان منشاء Big Boss را روایت می‌کند. این بازی به لطف داستان و گیم پلی آن یکی از بزرگترین عناوین تاریخ محسوب می‌شود. ویژگی‌های این نسخه به شدت بر مخفی کاری تمرکز می کند. این نسخه، همچنین به دلیل طراحی هوشمندانه نبردهای Boss مشهور است. این عنوان فوق العاده‌ای است که طرفداران سری بازی‌های سبک مخفی‌کاری و ماجرجویی نباید آن را از دست بدهند و کسانی که ماجراجویی خود را با سری Metal Gear آغاز کرده اند، مطمئناً از ماجراجویی مار برهنه در جنگ سرد لذت خواهند برد.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: نوامبر سال 2004
ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی، مخفی ‌کاری
توسعه‌دهنده بازی: Konami Computer Entertainment Japan
از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

وارد دنیای جاسوسی و ماموریت‌های مخفی در پشت خطوط دشمن شوید
یکی از بهترین داستان‌هایی را که از طریق رسانه بازی‌های ویدئویی بیان می‌شود تجربه کنید
از مهارت‌های خود برای مقابله بی سر و صدا با نیروهای دشمن استفاده کنید
با دشمنان هوشمند و چالش‌ها روبرو شوید و از هوش خود برای شکست آنها استفاده کنید
Beyond Good and Evil
جید یک عکاس خبری جوان است که در سیاره هیلس زندگی می‌کند. جهان توسط موجوداتی به نام DomZ مورد حمله قرار می گیرد که ساکنان این سیاره را از نظر انرژی و نیروی کار جمع آوری می‌کنند.

جید وظیفه دارد فعالیت‌های عجیب را در مناطق مختلف کره زمین بررسی کند؛ زیرا مقامات به دخالت DomZ مشکوک هستند. وی در ماموریت خود پیج، مربی/شخصیت پدری‌اش‌، و دابل اچ‌، یک نیروی بسیار زرهی از مقاومت ضددولتی به نام IRIS‌، را همراهی می‌کند.

Beyond Good and Evil یکی از آن بازی‌هایی است که نه تنها به دلیل گیم پلی یا داستان آن بلکه به لطف افسانه‌ای که در اطراف آن بوجود آمد محبوب شد. این بازی یک عنوان اکشن و ماجراجویی مناسب است و دارای گیم پلی متنوعی است که می‌تواند ساعت‌ها بازیکن را جذب کند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: نوامبر سال 2003
ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی
توسعه‌دهنده بازی: Ubisoft Pictures, Ubisoft Milan
از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

در جستجوی فعالیت‌های بیگانه، تپه‌ها را کاوش کنید
از تجهیزات روزنامه نگاری خود برای ثبت شگفتی‌های طبیعت در فیلم استفاده کنید
با دشمن DomZ برخورد کنید و از مهارت‌ها و ابزارهای رزمی خود برای مقابله با آنها استفاده کنید
به شرکای خود در سفر و اکتشاف کمک کنید
لیست برترین بازی های PS2

 

معرفی جذاب ترین بازی های PS2
نسل دوم کنسول پلی استیشن سونی خاطرات زیادی را برای همه مردم در سراسر جهان به ارمغان آورد. بیش از صد بازی وجود دارد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، فرنچایزهای بازی بازسازی شده و یا ساخته شده‌اند و ژانرهای جدید مبتکرانه‌ای نیز ظاهر شده‌اند.

به جز بازی‌های رایانه ای رایانه‌ای، بهترین بازی‌های PS2 ممکن است طولانی‌ترین لیست را در بین کنسول‌های دیگر داشته باشند. در ادامه این مقاله، ما بهترین بازی‌ های کلاسیک PS2 را که همه باید آن را انجام دهندبه شما معرفی می‌کنیم که در ادامه لیست داریم:

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening
در حالی که دو بازی اول در سری DMC Capcom با استقبال گرمی از سوی کاربران روبرو شد، نسخه سوم این بازی با نام “بیداری دانته”، تزریق انرژی تازه‌ای بود که این سری برای وارد شدن به لیست بهترین بازی‌های PS2 لازم داشت.

پیش درآمد مجموعه قبلی Devil May Cry دارای یک شخصیت دانته جوانتر است، یک قاتل دیوانه که زبانش مانند تیغ شمشیرش تیز و به سرعت تپانچه‌های تمام اتومبیلش است، در این بازی وجود دارد. هنگامی که فروشگاه جدید دانته توسط شیاطین فرستاده شده توسط آرخام مرموز خراب می‌شود‌، او تصمیم می‌گیرد در مورد محلی که آنها از آنجا آمده‌اند، تحقیق کند. برجی که در وسط شهر بلند شده است. در آنجا او عامل اصلی حملات دیوها را می‌یابد که برادر دوقلویش ورگیل است.

Devil May Cry 3 بسیاری از ویژگی‌های گیم پلی این سری را معرفی کرد، که اصلی‌ترین آنها مبارزه با یک تیپ شخصیتی شیک همراه با شوخ طبعی است. این بازی دارای چهار سبک مجزا است که دانته می‌تواند از آن استفاده کند که بر روی مانورهای فرار، اقدامات دفاعی، شمشیرزنی و تفنگ تمرکز دارد. شکست دادن شیاطین باعث ایجاد گوی قرمز می‌شود که بازیکن می‌تواند برای خرید مهارت‌های جدید هزینه کند. با این حال، سبک اصلی بازی، protagonist است.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: مارس سال 2005
ژانر بازی: اکشن – ماجراجویی، هک و اسلش
توسعه‌دهنده بازی: Capcom
از جمله ویژگی‌های و ماموریت‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

مبارزه با انبوهی از شیاطین با استفاده از سبک‌های مختلف مبارزه
مکان‌های وهم انگیز Temen ni Gru را کاوش کنید و با گوی‌های گرانبها در داخل مبارزه کنید
از انواع مختلف سلاح‌های جمع آوری شده از باس‌های شکست خورده استفاده کنید
قبل از اینکه آنها را به جهنم بازگردانید، دشمنان اهریمنی خود را با ترفندها نابود کنید
Burnout 3: Takedown
اگر تا به حال خواسته‌اید در خیابان‌های شهر با ماشین خود به صورت آزاد و وحشیانه اتومبیل رانی کنید و خیابان‌های محلی خود را به یک درگیری کامل تبدیل کنید، در Burnout 3: Takedown ، این شانس را دارید که در محیطی امن این کار را انجام دهید. سومین قسمت از سری Burnout بازی با ماشین‌های مدرن و با حالت‌های جدید و بهبود مکانیک گیم پلی به بازیکنان را ارائه کرده است که توانسته است بسیار مورد توجه قرار گیرد.

گیم پلی اصلی بازی Burnout 3 حول محور رانندگی در مسابقات و حذف مخالفان با کنار گذاشتن آنها یا بیرون راندن آنها از جاده می‌چرخد. بازیکن به دلیل رانندگی بی‌پروا می‌تواند با افزایش سرعت، پاداش اضافی بگیرد، که می‌تواند در لحظات حساس برای به دست آوردن برتری در مسابقه استفاده شود. علاوه بر این، Takedown یک حالت بازی جدید با نام Road Rage معرفی می‌کند. بازیکن وظیفه دارد تا آنجا که ممکن است اتومبیل‌ها را در یک محدوده زمانی یا قبل از اینکه بازیکن توسط ماشین دیگری پایین بیاید، حذف کند. این بازی دارای حالت چند نفره محلی و آنلاین است تا بازیکنان بتوانند با هم از اقدامات مخرب لذت ببرند. اگر از طرفداران سبک بازی اتومبیل‌های سریع، هیجان انگیز و بی‌نظم هستید، باید Burnout 3: Takedown، یکی از منحصر به فردترین عناوین موجود در لیست بهترین بازی های PS2 در این مقاله را امتحان کنید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: سپتامبر سال 2008
ژانر بازی: مسابقه‌ای
توسعه‌دهنده بازی: Criterion Games
از ویژگی‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

به خیابان‌ها بروید و شهر را پشت سر بگذارید.
سریع رانندگی کنید و برای بی‌پروا ترین بدلکاری‌ها امتیاز کسب کنید
حریفان خود را از مسابقه حذف کنید و اتومبیل‌های خود را خرد کنید
به لطف بازی چند نفره محلی و آنلاین با دوستان خود از مسابقه‌ها لذت ببرید
SSX 3
پلی استیشن 2 همانند کنسول‌های امروزی، بازی‌های بسیاری برای همه دارد، از جمله بازی‌هایی در سبک ورزش‌های زمستانی شدید. SSX 3 یکی از این دسته‌ بازی‌های متنوع است. سومین قسمت از مجموعه محبوب اسنوبورد، بازیکنان را به قله‌های برفی و مسیرهای سخت می‌برد تا شانس خود را برای رسیدن به خط پایان، کم و بیش دست نخورده امتحان کنند.

برخلاف بازی‌های قبلی این سری EA ، SSX 3 به بازیکن اجازه می‌دهد تا دنیایی باز برای کاوش و تعامل با آن داشته باشد. فعالیت‌های بازی به سه دسته مسابقه‌ها، سبک‌های آزاد و چالش‌ها تقسیم می‌شوند. هر یک از آنها را می‌توان در طول رویدادها تکمیل کرد که بسته به عملکرد آنها به بازیکنان مدال می‌دهد. SSX 3 یک عنوان عالی برای طرفداران ورزش‌های در سبک شدید یا کسانی است که همیشه می‌خواستند یکی را امتحان کنند اما از انجام آن بسیار ترسیده بودند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: اکتبر سال 2003
ژانر بازی: اسنوبورد
توسعه‌دهنده بازی: EA Canada
از ویژگی‌ها و چالش‌های این نسخه به عنوان یکی از بهترین بازی های PS2 در این لیست می‌توان گفت:

برای تکمیل ماموریت‌های خود، جهان باز این بازی پر از آهنگ و چالش را کاوش کنید
برای کسب امتیاز در مسابقات مختلف، ترفندهایی را انجام دهید
شرکت در رویدادها و کسب مدال برای آنها
چالش‌ها و مسابقات را کامل کنید تا خود را به عنوان بهترین اسنوبردساز ثابت کنید
Tekken 5
حتما شما هم از کودکی، بازی‌های مبارزه‌ای جذابی همچون تکن یا مورتال کمبات را بازی کرده‌اید. Tekken 5 احتمالاً آخرین قسمت “کلاسیک” از سری مسابقات پادشاه مشت آهنین است. در حالی که نسخه‌های کنونی توسعه دهنده Namco روی بازی آنلاین تمرکز می‌کردند، Tekken 5 همچنان یک تجربه مناسب را برای یک بازیکن یا چند نفره ارائه می‌کرد که طعم بازی‌های آنلاین کنونی را به ما ارائه می‌نمود. این بازی چندین شخصیت جدید را معرفی کرد که برخی از آنها از قسمت‌های قبلی بازگشت کرده بودند. بقیه کاراکترهای آن جنگنده های کاملاً جدیدی بودند. افرادی مانند آسوکا کازاما، فنگ وی، ریون و راجر جونیور به سرعت جایگاه خود را در بین رزمندگان کلاسیک تکن پیدا کردند.

Tekken 5 تغییرات کمی را در حالت‌های گیم پلی و مکانیک کلی اعمال کرد. قابل توجه‌ترین حالت از حذف شده Tekken Force بود، که در آن بازیکن می‌توانست جنگنده خود را انتخاب کرده و آنها را در مراحل مختلف پر از دشمنان برای شکست هدایت کند. جایگزین آن شیطان درون بود، یک حالت مسابقه‌ای مشابه با تمرکز روی جین کازاما در مقابل دیو درونی‌اش. سایر عناصر جدید گیم پلی شامل سفارشی سازی شخصیت است. بازیکن می‌تواند اقلام مختلف لوازم آرایشی را خریداری کرده و از آنها بر اساس شخصیت مورد نظر خود استفاده کند. این امر منجر به انتخاب‌های بسیار خلاقانه‌ای شد، مانند هوورانگ با لباس کابوی یا هیاهاچی با لباس سانتا. اگر سبک قدیمی گیم پلی Tekken را بازی نکرده‌اید، حتماً Tekken 5 را امتحان کنید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: فوریه سال 2005
ژانر بازی: مبارزه‌ای
توسعه‌دهنده بازی: Namco
چالش‌هایی که می‌تواند در تکن 5 به عنوان بهترین بازی های PS2 مشاهده کنید، می‌توان گفت:

مبارزه با حریفانی که نماینده سبک‌های مختلف مبارزه هستند
حالت داستان را به عنوان یکی از بیش از 30 شخصیت کامل کنید و سرنوشت آنها را در پنجمین دوره مسابقات پادشاه مشت آهنین بیاموزید
شخصیت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نیازهای سبک شما را برآورده کند
از بازی Devil Within، قسمت بعدی حالت Tekken Force، لذت ببرید
Final Fantasy X
دهمین قسمت از سری Final Fantasy بازیکن را به دنیای جادویی Spira می‌برد. تیدوس، قهرمان بازی، توسط سین، موجودی مانند نهنگ به اینجا منتقل شد و اکنون باید راهی برای بازگشت به خانه خود در زنارکند جستجو کند. او با یونا احضار کننده جوان و شخصیت‌های مختلف دیگر متحد شود تا Aeon نهایی را پیدا کند و Sin را شکست دهد تا راه بازگشت را پیدا کند.

Final Fantasy X شاید محبوب‌ترین عنوان فرنچایز نباشد، اما همچنان یک بازی مناسب با چند راه حل جالب گیم پلی است. به عنوان مثال، به جای سطح‌بندی آمارهای خاص، بازیکن بر روی Sphere Grid حرکت می‌کند و توانایی‌ها و ارتقاء‌های مختلف را برای شخصیت‌های گروه خود باز می‌کند. علاوه بر این، بازی هیچ محدودیتی در مورد اینکه کدام شخصیت می‌تواند دارای کدام توانایی باشد، قرار نمی‌دهد؛ بنابراین به بازیکن اجازه می‌دهد در این زمینه انتخابی آزاد داشته باشد. ویژگی دیگر بازی کوچک Blitzball است، جایی که بازیکنان برای رسیدن به یک امتیاز باید به هدف برسند، در حالی که تیم دشمن دائماً در راه است و بازیکن را مجبور به نبرد می‌کند. این دو مکانیک، بهبود کلی گیم پلی و یک داستان جالب، بازی فاینال فانتزی X را شایسته قرار داشتن در لیست بهترین بازی های PS2 می‌نماید.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: دسامبر سال 2001
ژانر بازی: نقش آفرینی
توسعه‌دهنده بازی: Square Product Development Division 1
اگر قصد دارید این بازی را در لیست بهترین بازی های PS2 خود قرار دهید، لازم است در مورد ویژگی‌های آن بدانید:

با Tidus در جستجوی او برای یافتن راه خانه خود همراه شوید
یک حزب قدرتمند تشکیل دهید و هر چالشی را که دنیای اسپیرا برای شما ایجاد می‌کند بر عهده بگیرید
از مکانیک‌های جدید گیم پلی، از جمله سیستم سطح بندی بهبود یافته لذت ببرید
بازی Blitzball، یک بازی کوچک هیجان انگیز جدید است که می‌توانید آن را در نظر داشته باشید
Guitar Hero
Guitar Hero یک بازی عالی برای کسانی است که آرزوی حرفه‌ای نواختن راک دارند اما مهارت یا شجاعت لازم را برای اولین قدم در دنیای موسیقی بزرگ ندارند. همچنین اگر می‌خواهید دوستان خود را با مهارت‌های گیتار خود که هنوز در شما ایجاد نشده، تحت تأثیر قرار دهید و در مهمانی‌ها بنوازید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید، این بازی می‌تواند مقدمه خوبی باشد. با این حال، این یک عنوان عالی برای کسانی است که به لطف کنترلر Guitar Hero به شیوه‌ای بلند پروازانه ایجاد شده است.

Guitar Hero متعلق به ژانر بازی‌های موزون است که در اوایل دهه 2010 بسیار محبوب شد. این بازی دارای برخی از محبوب‌ترین آهنگ‌ها بود و به بازیکن اجازه می‌داد تا کمی از شکوه و عظمت یک ستاره راک احساس کند. همچنین دارای یک کنترلر نمادین بود که بعداً بسیاری از بازیکنان از آن در بازی‌های دیگر استفاده کردند. این که به خاطر گیم پلی موزیکال یا کنترلر فانتزی خود به بازی علاقه دارید، مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که Guitar Hero چگونه بر مارک جدیدی از بازی‌های موزون تأثیر گذاشته است، بازی‌هایی که در آن بازیکنان احساس می‌کردند در حال اجرا روی صحنه در مقابل تماشاگران میلیونی هستند.

از جمله مشخصات بازی می‌توان گفت:

زمان ارائه: نوامبر سال 2005
ژانر بازی: موزیک، آهنگ موزون
توسعه‌دهنده بازی: Harmonix
از جمله ویژگی‌های این بازی همچنین می‌توان گفت:

برخی از بهترین آهنگ‌های راک را اجرا کنید و احساس کنید یک ستاره واقعی هستید
از کنترلر مخصوص طراحی شده برای مطابقت با خواسته‌هایی که در بازی روی صفحه نمایش داده می‌شود، استفاده کنید
در حالت حرفه‌ای به شهرت برسید یا در حالت پخش سریع خود را به چالش بکشانید
معرفی جذاب ترین بازی های PS2

 

دیگر بازی های جذاب PS2 چیست؟
در انتهای این لیست، برخی دیگر از عناوینی که می‌توانند لیستی از بهترین بازی های PS2 را برای شما ارائه کنند، معرفی می‌کنیم که عبارتند از:

God of War II
این بازی که در مارس 2007 منتشر شد، در همان سال توسط Metacritic به عنوان بازی سال انتخاب شد. داستان در بازی بر جنگجوی فانی کریتوس متمرکز است، که اکنون خدای جنگ است. او تصمیم گرفت به نقاط دور زمین سفر کند تا “وحشت‌های ناگفته” را شکست دهد و سرنوشت خود را تغییر دهد. این بازی با استفاده از تیغه‌های کشنده و خشم و همچنین جادو و حرکات رزمی جدید، کنترل Kratos را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. متاکریتیک، یک وبگاه نقد بازی‌های ویدیوی، بازی را به طرز شگفت انگیزی با معماهای چالش برانگیز و مینی بازی های پیچیده در داستان توصیف می‌کند.

Tony Hawk’s Pro Skater 3
بازی دیگری که یک سال پس از این کنسول راه اندازی شد، بازی Pro Skater 3 است که به بازیکنان اجازه داد تا حداکثر چهار دوست را در مسابقات آنلاین از طریق LAN یا اینترنت به چالش بکشند. حالت‌های بازی شامل حالت Trick Attack و Graffiti بود. به گفته etacritic ، این بازی بهترین بازی PS2 سال 2001 است و یکی از بحث برانگیزترین و مشترک‌ترین بازی‌های سال در پلتفرم خود بوده است.

Grand Theft Auto: San Andreas
یکی دیگر از برندگان بازی Metacritic PS2 در سال، بازی خاطره انگیز GTA نسخه San Andreas است که در لیست بهترین بازی های PS2 ما قرار دارد. این بازی GTA یک بازی کلاسیک دیگر برای گیمرها بود. داستان کارل جانسون (سی جی) را روایت می‌کند که از فشارهای لوس سانتوس فرار می‌کند تا در اوایل دهه 1990 پس از قتل مادرش بازگردد. در بازگشت به محله، چند پلیس فاسد او را به قتل می‌اندازند. سی جی مجبور به سفری می‌شود که او را در سراسر ایالت سن آندریاس می‌گذراند تا خانواده اش را نجات دهد و کنترل خیابان‌ها را در دست بگیرد.

Grand Theft Auto: Vice City
احتمالاً یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های GTA، این نسخه باشد. این نسخه از بازی در دهه 1980، بر روی تامی ورستی متمرکز است که توسط رئیس قدیمی‌اش، سانی فورلی، به حکم معاون شهر فرستاده می‌شود. با این حال، او فریب داده می‌شود و بدون پول و کالا باقی می‌ماند و رئیسش پول او را پس می‌گیرد. در کنار این، باندهای دوچرخه سوار، گانگسترهای کوبا و سیاستمداران فاسد در مقابل او ایستاده‌اند و اساساً به نظر می‌رسد اکثریت افراد Vice City می‌خواهند تامی مرده باشد.

این بازی توسعه یافته توسط Rockstar به بازیکنان اجازه می‌دهد تا خود را کاملاً در دنیای Vice City غرق کنند، با اتومبیل‌های ورزشی، دوچرخه‌های تحویل پیتزا و حتی هلیکوپتر رانندگی کنند. این بازی قطعاً می‌تواند انتخاب مناسبی برای لیست بهترین بازی های PS2 باشد.

NCAA Football 2004
این بازی فوتبال آمریکایی که توسط EA Sports توسعه یافته است به بازیکنان اجازه می‌دهد رقابت‌های خود را بصورت آنلاین انجام دهند. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ترفندهای جدید، انیمیشن‌های جدید برای پاس‌های کناری، لغزش‌ها و پاس‌های روی شانه و شادی‌های تحت کنترل کاربر اشاره کرد.

استفاده از قابلیت‌های جدید QB Rollout و Play-Action Pass به این معنی است که گیم پلی بازی دقیق‌تر و واقعی‌تر است. این بازی همچنین دارای حالت “New College Classics” است، جایی که بازیکنان می‌توانند 20 بازی برتر دو دهه اخیر فوتبال کالج (قبل از 2004) را دوباره پخش کنند. کاربران می توانند به عنوان یکی از 36 تیم 1-AA یا یکی از 100تیم کلاسیک از جمله 1930 Notre Dame ، 1956 Oklahoma ، 1972 USC ، 1985 Auburn و 2002 Ohio State وارد بازی شوند.

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-ps2/