اموزش نصب پرینترهای canon
عمومی
اموزش نصب پرینترهای canon
نوشته شده توسط tarANEH در ساعت 6:43

نحوه نصب درایور چاپگر کانن

از بین برندهای موجود در بازار می توان پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را از پرکاربردترین و تمام شده ترین پرینترها دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت این محصولات در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است اگر شما نیز از این چاپگر استفاده می کنید یا اخیراً چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب درایور چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و راه اندازی چاپگرها در طول زمان آسان تر شده است. با این حال استفاده از این دستگاه ها در سیستم عامل های مختلف همچنان می تواند چالشی برای کاربران این محصولات باشد. در مقاله زیر دستورالعمل نصب درایورهای چاپگر Canon در ویندوز 7 و 10 با و بدون سی دی ارائه شده است.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 با سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این قسمت مراحل نصب چاپگر کانن با استفاده از سی دی و افزودن آن به پرینترهای سیستم را توضیح داده ایم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید آن را شناسایی کرده و درایورهای چاپگر را به صورت خودکار اجرا کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار ضربه بزنید تا فرآیند نصب شروع شود. عملیات نصب شروع شده و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب خواهند شد.

اگر Autorun کار نمی کند، برای افزودن چاپگر Canon خود به دستگاه های موجود در رایانه و نصب درایورهای آن در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در سمت چپ و بالای پنجره باز شده بر روی “Add a printer” کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 7

3- اگر نمی خواهید به شبکه متصل شوید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی‌سیم یا بلوتوث به رایانه متصل کنید، روی «افزودن چاپگر شبکه، بی‌سیم یا بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کرده ایم.

افزودن یک چاپگر محلی 4- در این مرحله با پنجره "انتخاب پورت چاپگر" روبرو خواهید شد. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه شما امکان می دهد اطلاعات را با چاپگر مبادله کند. در این صفحه تنظیمات را به صورت پیش فرض رها کنید و روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

پورت چاپگر را انتخاب کنید

5- در این مرحله پنجره «نصب درایور چاپگر» را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از سیستم عامل ها دارای درایورهای مختلفی هستند. با این حال، اگر نمی توانید چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و درایور داخلی موجود کار نمی کند، باید به دو گزینه تغییر دهید: "Windows Update" و "Have Disk". اگر سی دی مناسب چاپگر خود دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و آدرس درایور نصب شده را وارد کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید درایور را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- بدون هیچ تغییری و به صورت پیش فرض به پنجره بعدی می رویم. کادر "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره ای به نام Printer Sharing از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

علامت زدن "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" به این معنی است که شما قصد اشتراک گذاری دستگاه خود را ندارید. اما جدای از آن، زمانی که گزینه «به اشتراک گذاری این چاپگر به طوری که افراد دیگر در شبکه شما بتوانند آن را پیدا و استفاده کنند» فعال باشد، کادرهای فرعی مانند «نام اشتراک گذاری» فعال خواهند شد. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، باید نامی برای آن بیاندیشید. البته می توانید از نام پیشنهادی دستگاه نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران آنلاین نمایش داده خواهد شد.

در نهایت بر روی دکمه "Next" کلیک کنید.

اشتراک پرینتر در ویندوز 7

8- در مرحله آخر موفقیت نصب شما اعلام خواهد شد. می توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی "Print Test Page" تست کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" مشاهده کنید.

یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

درایور چاپگر کانن با سی دی در ویندوز 10 نصب شده است

طبق همان مراحلی که برای نصب چاپگر در ویندوز 7 استفاده کردیم، در مورد ویندوز 10 نیز کار می کنیم. یک سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایور به طور خودکار نصب شود. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی Start گزینه Setup را انتخاب کرده و وارد Devices شوید.

2- برای یافتن چاپگر مورد نظر بر روی «افزودن چاپگر یا اسکنرها» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر در ویندوز 10 اضافه کنید

3- در صورت یافتن چاپگر مورد نظر، گزینه «افزودن دستگاه» را فشار دهید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

4- در صورت یافت نشدن دستگاه جمله «چاپگر مورد نظر در لیست نیست» ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ ناشر لیست نشده است

5- صفحه "جستجوی چاپگرها بر اساس گزینه های دیگر" را مشاهده خواهید کرد.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های قدیمی است که برای یافتن آن به پشتیبانی سازندگان نیاز دارید.

گزینه دیگر جستجوی چاپگر با نام است.

در گزینه سوم برای افزودن چاپگر به IP آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر خود را از طریق "Wireless" و "Bluetooth" اضافه کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، باید آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

پرینترها را در ویندوز 10 پیدا کنید

برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید. بقیه مراحل مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در «دستگاه‌ها» مراحل مشابهی را دنبال کنید.

نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به هر دلیلی CD راه اندازی چاپگر Canon را در دسترس ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید به راحتی درایور چاپگر مورد نیاز را مطابق با سیستم عامل رایانه خود از وب سایت پشتیبانی کانن دانلود کنید.

 

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل خود، به «درایورها و دانلودها» بروید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل های ویندوز 7 و 10 را با توجه به رایانه خود انتخاب و بارگذاری کنید.

3- روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا باز شود و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "wizard" درایور چاپگر را روی کامپیوتر شما نصب می کند. بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

یک چاپگر Canon را برای نصب انتخاب کنید

5- اکنون دو گزینه “Select Device” و “Select Driver” ظاهر می شود. در این مرحله "دستگاه" و "درایور" مورد نظر خود را انتخاب می کنید.

Driver Canon Printer را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm setting" را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

تنظیمات نصب درایور چاپگر Canon را تأیید کنید

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایورها آغاز می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر خود را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9- در نهایت تنظیمات صحیح چاپگر را با چاپ یک صفحه تست و خروج از برنامه بررسی کنید.

اخرین حرف

امیدواریم این مقاله آموزش نصب درایور چاپگر Canon برای ویندوز 7 و 10 به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را روی سیستم خود نصب کنید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت چاپگر کانن مطلع شوید، لطفا با کلیک بر روی لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. برای انتخاب با کیفیت ترین و کاربردی ترین چاپگر موجود در بازار می توانید از تخصص همکاران ما استفاده کنید.

 

مطالعه از منبع: دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز 10



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: